Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

Vi har uppskattat förra årets låda. Alla vinerna drar åt äpple med lite sötma i. Fick mig att botanisera i Systemets sortiment från Loire och MontLouis-sur- Loire.
 

rnnbck

Medlem
Det har varit väldigt mycket Suenen bland cavx lanseringarna på senare tid, kunde var kul med lite mer variation kanske.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Kommentarer på champagne-släppet i morse?
Suenen är en relativt hypead producent som är mycket omtyckt på sociala medier. Jag har själv bara testat två unga utgåvor från honom, det är en mycket kvalitets medveten och välgjort raktigenom men för mig blir de lite väl bitska, grön-äppliga och citron-vassa ,trots att de är malo-jäst så upplevs de mycket strama och mycket lagrings krävande för att öppna upp. Så min upplevelse är tyvärr inget för mig. Det finns så himla mycket annat man köper som oxå kräver lagring... Dessutom har Caviste mycket annat bra bubbel som jag tycker mycket mer är värt pengarna
 

ZQT

Medlem
Buondonno Chianti. Var det någon som prövade den i fjol? Jag stod över men funderar på köp den här gången, dock svårt att hitta annat än svala omdömen.
Köpte förra rundan, köper denna igen. Kollar man på CT verkar omdömena vara helt ok, åtminstone för den rimliga prisnivån.
 

mackan92

Medlem
Buondonno Chianti. Var det någon som prövade den i fjol? Jag stod över men funderar på köp den här gången, dock svårt att hitta annat än svala omdömen.
Säker? Oftast brukar de stryka över "franska vinbönder" när det kommer utifrån Frankrike men icke denna gång..
 
Toppen