Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

6023fce0-3b39-fbaa-df9b-4eb0b0be1f6c.jpg

2023 Bourgogne Aligoté Le Grappin x Caviste (265 kr/st) -

Frisk, energifull aligoté från gamla stockar utanför Puligny-Montrachet. Smakar fantastiskt redan och förmodligen ännu häftigare om fem år.
Innebär det att den vanliga Grappin-lådan uteblir, tro?

Foley

Medlem
Köper man denna eller? Jag vacklar lite. Gillar iof sig allt jag druckit av Le Grappin, men 265 kr för aligote tar emot lite. Någon som kan ge input?

jrick

Medlem
Köper man denna eller? Jag vacklar lite. Gillar iof sig allt jag druckit av Le Grappin, men 265 kr för aligote tar emot lite. Någon som kan ge input?
@mackan92 gav ju precis sin input. 265 kr för en aligoté är inte så mycket nu för tiden tyvärr. För bra producenter räcker det sällan numera - bara att kolla vad som finns på systembolaget nu eller vad ens favoritproducenter som gör aligoté tar. Själv blir jag som vanligt sugen när det är de här limiterade släppen, men det är sällan jag köper sex flaskor av ett och samma vin speciellt oprövat.

Foley

Medlem
@mackan92 gav ju precis sin input. 265 kr för en aligoté är inte så mycket nu för tiden tyvärr. För bra producenter räcker det sällan numera - bara att kolla vad som finns på systembolaget nu eller vad ens favoritproducenter som gör aligoté tar. Själv blir jag som vanligt sugen när det är de här limiterade släppen, men det är sällan jag köper sex flaskor av ett och samma vin speciellt oprövat.
Jag tror det var citat från Caviste. Men jag håller med om att man blir sugen på detta. Vill bara att någon knuffar över vågen till köp😃

Toppen