Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava – maj 2019 - Grace, Koshu Private Reserve, 2017 (99295)

Hur bra var månadens pava (Pris är inte en faktor)?

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

  • 85-89 Mycket bra, ett vin med speciella kvaliteter

  • 80-84 Bra, ett välgjort vin

  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

  • 50-74 Kan inte rekommenderas

  • Deltar inte, men vill se omröstningen!


Resultat är endast synlig efter lagd röst.

LarsW

Medlem
Jag hann! Öppnade igår, fortsatte idag...
Ganska lätt i dpften. Får lite souv blanc vibbar. Honungsmelon och lite äpplen. Smaken är mjuk. Inte mkt syra. Ganska torrt. Honungsmelonen är kvar, äpplena har blivit karta päron. En ganska trevlig metallisk ton.
Men en lättviktare. Kort eftersmak. Skulle nog funka i solen som törstsläckare men här finns så mycker bättre viner....
Korrekt och inte felaktigt på något sätt men lämnar dessvärre noll intryck och efter ngr minuter har jag glömt hur det smakade.
Så även om det inte hade några uppenbara fel landar mitt betyg på 79p då jag tyckte det helt enkelt var tråkigt...

Synd då jag verkligen gillar att prova vin från udda länder.
Försökte också verkligen leta efter japanska smaker/dofter som jag känner från mat men kammade helt noll.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Blygsam doft, galiamelon, sockrad grape, "stel" diskret smak med mer åt gröna äpplen och en liten sauvignon blanc vibb. Med värme blir det en oangenäm beska i slutet. På det hela anonym, korrekt men tråkig.
Slutar på 80 pinnar.
 
Toppen