Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet -- augusti 2014

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

    Votes: 0 0,0%
  • 75-79 Mediokert ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    15

chambertin

Medlem
Så då har jag funderat färdigt vad gäller Augusti-vinet.
Mitt förslag är 2010, Barolo Riva del Bric, Paolo Conterno, Art.nr: 92198.
Vinet släpps den 1 Augusti och ingår i T5-släppet och kostar 299:-.
Det verkar komma 1200 flaskor så om rusningen inte är för stor i de butiker som har den från dag 1 så kommer nog alla som vill att kunna beställa den.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Så då har jag funderat färdigt vad gäller Augusti-vinet.
Mitt förslag är 2010, Barolo Riva del Bric, Paolo Conterno, Art.nr: 92198.
Vinet släpps den 1 Augusti och ingår i T5-släppet och kostar 299:-.
Det verkar komma 1200 flaskor så om rusningen inte är för stor i de butiker som har den från dag 1 så kommer nog alla som vill att kunna beställa den.
Intressant val, men safe. ;)
 
Trådskapare
chambertin

chambertin

Medlem
Intressant val, men safe. ;)
Jo jag kunde ju valt en Ruché, Vitovska eller Rotgipfler men föll för ngt som jag var lite nyfiken på.
Paolo Conterno har inte funnits i Sverige förut och många liksom jag är nog lite nyfikna på Piemonte -10.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jo jag kunde ju valt en Ruché, Vitovska eller Rotgipfler men föll för ngt som jag var lite nyfiken på.
Paolo Conterno har inte funnits i Sverige förut och många liksom jag är nog lite nyfikna på Piemonte -10.
Jodå, det är ett bra val, schysst Nebbiolo är alltid intressant. :) Har du mer tankar kring vinet, provat andra årgångar eller liknande?
 
Trådskapare
chambertin

chambertin

Medlem
Svaret är njet på alla dina frågor. Är nyfiken på Barolo/Barbaresco i allmänhet och det har ju skrivits mycket om 2010 i väldigt positiva ordalag.
 

Rexel

Medlem
Så då har jag funderat färdigt vad gäller Augusti-vinet.
Mitt förslag är 2010, Barolo Riva del Bric, Paolo Conterno, Art.nr: 92198.
Vinet släpps den 1 Augusti och ingår i T5-släppet och kostar 299:-.
Det verkar komma 1200 flaskor så om rusningen inte är för stor i de butiker som har den från dag 1 så kommer nog alla som vill att kunna beställa den.
Hade ju tänkt beställa en låda ändå som den nebbiolo nörd man är:)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Så då har jag funderat färdigt vad gäller Augusti-vinet.
Mitt förslag är 2010, Barolo Riva del Bric, Paolo Conterno, Art.nr: 92198.
Vinet släpps den 1 Augusti och ingår i T5-släppet och kostar 299:-.
Det verkar komma 1200 flaskor så om rusningen inte är för stor i de butiker som har den från dag 1 så kommer nog alla som vill att kunna beställa den.
@Mats , ordnar du med en flaska så vi kan grupparbeta också med denna, där i augusti månads slutkläm?
Det är mycket jobb nu :öga:
 

Michael.S

Medlem
Det här ska bli roligt!! Har inte druckit särskilt mycket Barolo. Och den här producenten skrivs det positivt om.
Månadensvin är lätt månadens höjdpunkt :)
 

Segol

Medlem
Så då har jag funderat färdigt vad gäller Augusti-vinet.
Mitt förslag är 2010, Barolo Riva del Bric, Paolo Conterno, Art.nr: 92198.
Vinet släpps den 1 Augusti och ingår i T5-släppet och kostar 299:-.
Det verkar komma 1200 flaskor så om rusningen inte är för stor i de butiker som har den från dag 1 så kommer nog alla som vill att kunna beställa den.
Trevligt, den här månaden ska jag se till att vara med
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Flaska *check*
-Dock inte inte hemma för ens sista dagarna i Augusti men den som väntar på något gott osv. osv....
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Yalla! 36 Flaskor kvar på webbsaldot av månadens vin så för er som inte bor i storstan, skynda fynda! :nagelbitare:
 
Toppen