Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet -- augusti 2014

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

    Votes: 0 0,0%
  • 75-79 Mediokert ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    15

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
icke då.
Jag har läst smaknoterna på forumet och tänker inte öppna flaskan. Kalla mig parasit den som vill men jag är i alla fall tacksam.
Perfekt val.

Här är min TN:
Jag tycker som @Mats och tycker att Skrutt är något på spåret.
 

Skrutt

Medlem
Perfekt val.

Här är min TN:
Jag tycker som @Mats och tycker att Skrutt är något på spåret.
Det var inte utan att Mats not hade viss effekt. Om inte annat så kan cyanidtoner kännas "tuffa" eller rent av avskräckande. Skämt åsido vore det intressant att höra hur Mats lärt sig identifiera cyanid. Är du den riktige 007 eller Keyser Söze?
 

Mats

Gone todash....
Det var inte utan att Mats not hade viss effekt. Om inte annat så kan cyanidtoner kännas "tuffa" eller rent av avskräckande. Skämt åsido vore det intressant att höra hur Mats lärt sig identifiera cyanid. Är du den riktige 007 eller Keyser Söze?

Jag har tyvärr ingen dubbelnolla i min titel men jag har tidigare jobbat på lab där jag forskade på mitokondrier (kraftstationen i våra celler) och i vissa försök villa jag "förgifta" dem med kaliumcyanid. Som du hintar är det fördjä...t giftigt och jag har förrut hört att när man känner lukten är det för sent! Men det är så att bara vissa av oss, ca 10% tror jag, kan känna lukten eller känner den mycket tydligare än andra, och dit hör definitivt jag. Hade någon använt det i labbet innan jag kom in kände jag det direkt, och då pratar vi om ytterst små mängder här så det var inte många molekyler som nådde näsan (för den insatte och om jag minns rätt använde vi några mikroliter av en 2 mM lösning som sprutas ner i en annan). Luktar som bittermandel eller mosade kärnor men mycket skarpare. Så försöka förgifta mig med cyanid är inte lönt att försöka :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Har lagt in röstning för augusti månads vin. Gjort den öppen då månaden är passerad
Perfekt! Skall bli intressant att se hur FW-scoren hamnar. Frågan är när diverse reklamkampanjer kommer att börja efterfråga vår "score" för sina publikationer? :confused:

Den dagen något sådant sker så hoppas jag vi står emot. Oberoende är en dygd!
 
Perfekt! Skall bli intressant att se hur FW-scoren hamnar. Frågan är när diverse reklamkampanjer kommer att börja efterfråga vår "score" för sina publikationer? :confused:

Den dagen något sådant sker så hoppas jag vi står emot. Oberoende är en dygd!

Tycker det vore kanon om reklamkampanjer plockade upp röster från ett ideellt forum. Det innebär ju inte att vi säljer oss
 
Toppen