Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet -- juni 2014

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

    Votes: 0 0,0%
  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    6

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Mitt initiala förslag är:
1998 Domäne Wachau Riesling Smaragd Kellerberg (nr 90274) för blygsamma 231 kr per flaska.
Jag känner inte antal flaskor som finns "därute" och pga evt tillgångsbrist kanske detta vin kan vara ett gränsfall.

Någon som har koll?
 

Vino fino

Medlem
Mitt initiala förslag är:
1998 Domäne Wachau Riesling Smaragd Kellerberg (nr 90274) för blygsamma 231 kr per flaska.
Jag känner inte antal flaskor som finns "därute" och pga evt tillgångsbrist kanske detta vin kan vara ett gränsfall.

Någon som har koll?
Bra val! Jag har en oplockad gås med Dom. Wachau så detta skall bli intressant...

Enligt världens mest opålitliga lagersystem så finns det 20 på webben och ett sjuttiotal ute i butikerna.

Om vi i vänkretsen är snälla och bara beställer 1 pava var så borde webbsaldot räcka. Om vänkretsen utökas så finns det lite fläsk ute i butikerna att ta av.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Mitt initiala förslag är:
1998 Domäne Wachau Riesling Smaragd Kellerberg (nr 90274) för blygsamma 231 kr per flaska.
Jag känner inte antal flaskor som finns "därute" och pga evt tillgångsbrist kanske detta vin kan vara ett gränsfall.

Någon som har koll?
Fingrade på detta vin igår, blev en Gruner istället. Jag är på. Finns 12 fl på mitt lokala bolag, jag lär nog leverera en recension innan ni hinner blinka. ;)
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Du kom nog ett par minuter efter mig. Kände du lukten efter mig månne? Det var tolv när jag tog en och det var inte mer än en timme sedan.

När får man börja dricka, den ligger ju i kylen nu. :eek:
Man får alltid dricka!
Undantag är innan bilkörning, viktiga möten (RIKTIGT viktiga!) och innan träning.
Men lägg en fet kryptering på din TN om du lägger upp den prenatalt.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Hur månfåga umebor vill haka på ett Rieslinggrupparbete en afton mln den 10-11-12-13 juni?
Den 14 juni blir det fö Brown bag i Umeå, men mer om det i egen tråd på några dagar.
 

mnor

Medlem
Har säkrat upp en flaska och skall hämta ut den på SB imorgon. Sedan blir det till att lagra den i två-tre veckor innan jag ger mig på den :). Skall bli intressant då jag brukar undvika vitt vin om det inte är champagne.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Har säkrat upp en flaska och skall hämta ut den på SB imorgon. Sedan blir det till att lagra den i två-tre veckor innan jag ger mig på den :). Skall bli intressant då jag brukar undvika vitt vin om det inte är champagne.
Ha ha :D
Och vi som brukar undvika Champagne om det inte är en Cava :p
Naturligtvis hoppas vi på att denna Riesling levererar något slags mognadsinslag som går att relatera till... Även om vi på Riesling-frågan vanligtvis lyriskt utbrister: "Mosel!!! Med diesel!!!"

Det är skoj att jaga vidare horisonter!
Kan vi få denna tråd fastnaglad av hr @Anders Landström och kanske att de gamla fastnaglade liknande trådarna kanske skall få släppas loss i tidens glömskeström?
 

Rexel

Medlem
Hmmmm beställde för ca 30 min sedan, innan jag beställde var det 7 kvar, borde i så fall vara 5 kvar.....vi får väl se om vi får några alls:mad:
 

Mattias Schyberg

Administratör
Dagen D närmar sig med stormsteg. Det är mycket vindrickande på agendan de närmsta dagarna, frågan är om inte Söndag faktiskt behöver bli en vilodag (1 juni). Dricker ju mogen Barolo med @Grapeskull på lördagen dessutom. Ja ja, inte är jag väl den som klagar direkt, jag kan ju trots allt ta med min flaska till Barolo-provningen och beta av den på kvällskvisten om inte annat. ;)

Vad säger du @Grapeskull, blir det utrymme för lite kollektiv månadens vin-bedömning, i så fall tar jag med mig min flaska? Kanske kan det vara trevligt som förvin. o_O
 
Toppen