Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss personifiera våra profilbilder

Jag fortsätter att vara anonym då jag dels gillar att vara lite tillbakadragen, dels gillar den avatar @Jimmy Forsman gjort åt mig :)

Också, till den lite allvarligare sidan. Fått en del mail tidigare och det finns INGET tvång att skriva under eget namn eller med egen bild. Många på forumet är i vinbranschen , jobbar på Systembolaget eller liknande och vill inte skriva under eget namn. Oavsett orsak, alla är välkomna.

Sedan finns det ju positiva effekter med att skriva under eget namn. Det är som sagt många i vinvärlden som läser finewines.se. Det är inte sällan man får en riktigt bra dialog med sommeliers eller andra då de känner igen namnet eller ansiktet. Gör vindrickandet så mycket trevligare.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jag fortsätter att vara anonym då jag dels gillar att vara lite tillbakadragen, dels gillar den avatar @Jimmy Forsman gjort åt mig :)

Också, till den lite allvarligare sidan. Fått en del mail tidigare och det finns INGET tvång att skriva under eget namn eller med egen bild. Många på forumet är i vinbranschen , jobbar på Systembolaget eller liknande och vill inte skriva under eget namn. Oavsett orsak, alla är välkomna.

Sedan finns det ju positiva effekter med att skriva under eget namn. Det är som sagt många i vinvärlden som läser finewines.se. Det är inte sällan man får en riktigt bra dialog med sommeliers eller andra då de känner igen namnet eller ansiktet. Gör vindrickandet så mycket trevligare.
Mycket bra poänger, det är fullkomligt förståligt att långtifrån alla vill vara officiella. Även jag själv tvekade länge innan jag la upp min bild och då har jag ändå inget med branschen att göra. En kul grej är det dock oavsett för de som vill delta. :)

PS. Jag har allt redan spanat in hur du ser ut på Twitter. ;) Jag är också lite avis för att inte jag har fått en stiltypisk avatar specialgjord av @Jimmy Forsman :(
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jag fortsätter att vara anonym då jag dels gillar att vara lite tillbakadragen, dels gillar den avatar @Jimmy Forsman gjort åt mig :)

Också, till den lite allvarligare sidan. Fått en del mail tidigare och det finns INGET tvång att skriva under eget namn eller med egen bild. Många på forumet är i vinbranschen , jobbar på Systembolaget eller liknande och vill inte skriva under eget namn. Oavsett orsak, alla är välkomna.

Sedan finns det ju positiva effekter med att skriva under eget namn. Det är som sagt många i vinvärlden som läser finewines.se. Det är inte sällan man får en riktigt bra dialog med sommeliers eller andra då de känner igen namnet eller ansiktet. Gör vindrickandet så mycket trevligare.
Jag fortsätter också vara anonym.
...eller "halvanonym" som det i verkligheten heter...
 

sunqan

Vinös
Jag fortsätter att vara anonym då jag dels gillar att vara lite tillbakadragen, dels gillar den avatar @Jimmy Forsman gjort åt mig :)

Också, till den lite allvarligare sidan. Fått en del mail tidigare och det finns INGET tvång att skriva under eget namn eller med egen bild. Många på forumet är i vinbranschen , jobbar på Systembolaget eller liknande och vill inte skriva under eget namn. Oavsett orsak, alla är välkomna.

Sedan finns det ju positiva effekter med att skriva under eget namn. Det är som sagt många i vinvärlden som läser finewines.se. Det är inte sällan man får en riktigt bra dialog med sommeliers eller andra då de känner igen namnet eller ansiktet. Gör vindrickandet så mycket trevligare.

Just möjligheten att vara just lagom anonym är det som gör att man kan hänge sig åt diverse forum:)
Jag tycker det var ett väl så stort, om inte större steg, du tog för ett par år sen när du bytte användarnamn från shorepower. Själv kör jag med sunqan, de flesta kallar mig för det och jag inbillar mig att de som känner mig inseratt det är jag som skriver.
Sen undertecknar jag ibland med "-anders" när jag göra min inlaga mer seriös.
-anders
 

Sörplarn

Medlem
Ja hans avatar ser onekligen väldigt mycket ut som ett vapen! Men tror att det är en elefant som dricker ur en vinflaska, alternativt en mullvad med flaskan i andra änden... :D

Tja flaskan kan användas som ett vapen både som hel och halv, har man tur så är det en tung bgn då kan man få ett snabbt slut på lidandet. ;)
 

Gurto

Medlem
Äh, vafan, hänger man här så mycket så kan jag väl lika gärna slänga in min nuna (filosoferande över viner i Riquewihr, Alsace - lägg märke till dem tomma blicken. That's what Riesling does to you :D). Så kanske någon FW-själ känner igen mig på någon provning eller nåt (de få gånger jag kommer iväg på sådana) och man får prata lite vin :)
 
Toppen