Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Leveranskostnad Millesimes.com

Jos

Medlem
Fick precis leveranskostnad från millesimes.com för 12 flaskor på 105 euro. Hittar inte mina gamla beställningar nu men jag har köpt därifrån flera ggr men kan inte minnas att det har varit så dyrt. Över 100 euro för frakt av 1 låda vin??

Någon annan som köpt nyligen därifrån?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Fick precis leveranskostnad från millesimes.com för 12 flaskor på 105 euro. Hittar inte mina gamla beställningar nu men jag har köpt därifrån flera ggr men kan inte minnas att det har varit så dyrt. Över 100 euro för frakt av 1 låda vin??

Någon annan som köpt nyligen därifrån?
Jag beställde och fick faktura nångång men backade när jag såg fraktkostnaden. dom snackade nått om att dom inte skeppar på samma sätt som förut då det inte var så många leveranser till sverige eller nått. så att det blivit dyrare typ?
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Åh fan... Läste på hemsidan och till bl.a. tyskland och italien tar de 37 euro för 6-12 flaskor. Stämmer ganska väl med en gammal order jag nu hittade där de tog drygt 43 euro vilket känns rimligt eftersom vi ligger lite längre bort. Men från 43 till 105 känns lite overkill prishöjning...
 

Segol

Medlem
Jag har också tänkt på att deras fraktkostnad är klart högre nu än för nåt år sen.
Det verkar ligga på ca 100kr/flaska nu medan det för nåt år sen kostade ca hälften av det. Ibland hittar jag saker som gör att det känns motiverat att handla där ändå men fraktkostnaden gör att jag inte handlar där så ofta längre
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Åh fan... Läste på hemsidan och till bl.a. tyskland och italien tar de 37 euro för 6-12 flaskor. Stämmer ganska väl med en gammal order jag nu hittade där de tog drygt 43 euro vilket känns rimligt eftersom vi ligger lite längre bort. Men från 43 till 105 känns lite overkill prishöjning...
Jämnfört med Plus de bulles som tar ca 50kr per flaska också ifrån frankrike. Börjar dofta bojkott
 

kayaker

Cyklist
Frakt från Frankrike brukar alltid vara betydligt dyrare än frakt från Storbritannien och Tyskland så jag är inte förvånad.
Jag har beställt ganska många olika saker (köksprylar, cykeldelar, cykelkläder, böcker m.m.) från Frankrike men det är inte ovanligt att det lönar sig att beställa från något annat ställe som egentligen är dyrare, men som har avsevärt billigare frakt.
 

chambertin

Medlem
Frakt från Frankrike brukar alltid vara betydligt dyrare än frakt från Storbritannien och Tyskland så jag är inte förvånad.
Jag har beställt ganska många olika saker (köksprylar, cykeldelar, cykelkläder, böcker m.m.) från Frankrike men det är inte ovanligt att det lönar sig att beställa från något annat ställe som egentligen är dyrare, men som har avsevärt billigare frakt.
Har också noterat detta vid ett flertal tillfällen. Jämförde pallpriser från franska transportörer med svenska och det var ungefär dubbla priset för dom franska. Inrikes frakt i Frankrike däremot är inte ohemult dyrt tycker jag.
images
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Fuck, jag som skulle beställa billigt bubbel. Charles Heidsick för 29 euro och Mög o Skändan -04 rosé för 36 kändes inte lika billiga längre... Blir iofs bara drygt 350 spänn för Charlie inkl frakt jämfört med 460 hemma men 90 spänn per flaska i frakt känns ju galet när man beställer 12 oavsett.
 
Toppen