Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Livets Goda och Penfolds kör exklusiv provning 30/10

kayaker

Cyklist
Det låter som om man ska försöka roffa åt sig ett par RWT. Det bästa och häftigaste Penfoldsvinet som jag provat hittills(*) är RWT från 2008 eller möjligen 2009. Jag minns att jag var glad att jag inte skulle prova något mer vin direkt efter det för det hade varit lite elakt.
Tanninerna i RWT, som då var rätt ung, var inte att leka med.

(*) Jag inser att jag borde ploppa en av mina St Henri 2010...
 
Trådskapare
ChristianB

ChristianB

DipWSET
RWT har varit en favorit genom hela min (upp å ner i 15 år) vin-jagkanfanintekalladetkarriär, men ni fattar.
Grymt vin för pengen. Bara läs ovan, och tro en gammal get.
Precis! Det var faktiskt sanslöst bra. :) Men jag får nog passa i år, min budget för månadens inköp är redan lite ansträngd och det finns annat jag också vill ha. Tur att det är en skörd nästa år också (peppar peppar!!!).
 
Toppen