This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
johan1279 skrev:Logga nr3 är heltklart bäst.
Riktigt många fyndiga rader, bra fantasi!
Men för min del blir valet :Livet är för kort för att dricka skit
De har ingen koll. Se dig omkring och räkna alla snygga logotyper. Du klarar dig även om du amputerat ett gäng fingrar.Jimmy Forsman skrev:Haha, och fyran är den enda som hittills har fått officiellt erkännande av en AD. De är dock kategoriskt förtjusta i skeva avstavningar.
Jimmy Forsman skrev:Med sina fel och brister så binder den dock ihop det mer till en helhet. Det spretar ut med glaset som stucker upp.
Liksom.
Sjödin skrev:Och DÄR bekräftade Herr Landström sin totala brist på stil och smak. ;D
Nej, nej och nej. 4:an är inte bra. Udda avstavningar, särskrivningar och radbyten är ett j*vla påfund.
AD-mupparna borde ta en titt i typografibibeln Chicago Manual of Style. Det där är inte OK.Jimmy Forsman skrev:När det handlar om typografi gäller andra regler än när man skriver. Ordbild är ett uttryck de tycker om de små rackarna (AD-människor är underliga). Man få se till hur det ser ut snarare än om innebörden är korrekt grammatiskt. Tyvärrr.
kayaker skrev:AD-mupparna borde ta en titt i typografibibeln Chicago Manual of Style. Det där är inte OK.
Du kan få låna mitt ex. om du vill.
Sjödin skrev:Och DÄR bekräftade Herr Landström sin totala brist på stil och smak. ;D
Nej, nej och nej. 4:an är inte bra. Udda avstavningar, särskrivningar och radbyten är ett j*vla påfund.
Jimmy Forsman skrev:Haha, näfan. Jag är copy. Typografin till er som kan bättre.
Den här då?
Man får skilja på så'nt som har ett textuellt innehåll, som t.ex. en URL, och så'nt som inte har det.Anders Landström skrev:Man får som Jimmy skriver skilja på loggor och löpande text. En av de mer hyllade exempeln är väl Viking Line
Anders Landström skrev:Man får som Jimmy skriver skilja på loggor och löpande text. En av de mer hyllade exempeln är väl Viking Line
Det finns en rolig detalj, det liggande glaset, kan ju häröras till viner som ska lagras (däremot vet jag inte varför W ligger ett par pixlar högre upp?) . Slogan är däremot svårare
kayaker skrev:Man får skilja på så'nt som har ett textuellt innehåll, som t.ex. en URL, och så'nt som inte har det.