Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Logga, en liten öppen omröstning.

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Logga nr3 är heltklart bäst.
Riktigt många fyndiga rader, bra fantasi!

Men för min del blir valet :Livet är för kort för att dricka skit
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

johan1279 skrev:
Logga nr3 är heltklart bäst.
Riktigt många fyndiga rader, bra fantasi!

Men för min del blir valet :Livet är för kort för att dricka skit


Jo, den är en klassiker. Men den ligger inte riktigt rätt tycker jag.

Kanske en variant på den nuvarande: "vinforum för folk med smak". Ska grunna lite.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Så. Lade upp alternativ 3 i första posten och lade öven till ett fjärde alternativ på loggadesign. Det är ett skitigt jobb.
 

Segol

Medlem
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Jag gillar "Man kan bli full på gott vin också" men jag skrattade mest åt "Din morsa gillar det" av nån anledning...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Haha, och fyran är den enda som hittills har fått officiellt erkännande av en AD. De är dock kategoriskt förtjusta i skeva avstavningar.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Med sina fel och brister så binder den dock ihop det mer till en helhet. Det spretar ut med glaset som stucker upp.

Liksom.
 

kayaker

Cyklist
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Jimmy Forsman skrev:
Haha, och fyran är den enda som hittills har fått officiellt erkännande av en AD. De är dock kategoriskt förtjusta i skeva avstavningar.
De har ingen koll. Se dig omkring och räkna alla snygga logotyper. Du klarar dig även om du amputerat ett gäng fingrar.
 
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Jimmy Forsman skrev:
Med sina fel och brister så binder den dock ihop det mer till en helhet. Det spretar ut med glaset som stucker upp.

Liksom.

Jag gillar nog fyran men om den går att göra med bara två fontstorlekar vore det bättre.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Och DÄR bekräftade Herr Landström sin totala brist på stil och smak. ;D
Nej, nej och nej. 4:an är inte bra. Udda avstavningar, särskrivningar och radbyten är ett j*vla påfund.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Sjödin skrev:
Och DÄR bekräftade Herr Landström sin totala brist på stil och smak. ;D
Nej, nej och nej. 4:an är inte bra. Udda avstavningar, särskrivningar och radbyten är ett j*vla påfund.


När det handlar om typografi gäller andra regler än när man skriver. Ordbild är ett uttryck de tycker om de små rackarna (AD-människor är underliga). Man få se till hur det ser ut snarare än om innebörden är korrekt grammatiskt. Tyvärrr.

Sitter och försöker få fyran mer enhetligt, det är på tok för mycket med tre olika grader i den rackaren. Är dock jäkligt svårt om man inte vill få till än mer blindgalna avstavningar.
 

kayaker

Cyklist
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Jimmy Forsman skrev:
När det handlar om typografi gäller andra regler än när man skriver. Ordbild är ett uttryck de tycker om de små rackarna (AD-människor är underliga). Man få se till hur det ser ut snarare än om innebörden är korrekt grammatiskt. Tyvärrr.
AD-mupparna borde ta en titt i typografibibeln Chicago Manual of Style. Det där är inte OK.

Du kan få låna mitt ex. om du vill. :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

kayaker skrev:
AD-mupparna borde ta en titt i typografibibeln Chicago Manual of Style. Det där är inte OK.

Du kan få låna mitt ex. om du vill. :)

Haha, näfan. Jag är copy. Typografin till er som kan bättre. :)

Den här då?

finewines131.png
 
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Sjödin skrev:
Och DÄR bekräftade Herr Landström sin totala brist på stil och smak. ;D
Nej, nej och nej. 4:an är inte bra. Udda avstavningar, särskrivningar och radbyten är ett j*vla påfund.

Man får som Jimmy skriver skilja på loggor och löpande text. En av de mer hyllade exempeln är väl Viking Line

41785_258053110670_6635504_n.jpg


Jimmy Forsman skrev:
Haha, näfan. Jag är copy. Typografin till er som kan bättre. :)

Den här då?

finewines131.png

Det finns en rolig detalj, det liggande glaset, kan ju häröras till viner som ska lagras (däremot vet jag inte varför W ligger ett par pixlar högre upp?) . Slogan är däremot svårare
 

kayaker

Cyklist
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Anders Landström skrev:
Man får som Jimmy skriver skilja på loggor och löpande text. En av de mer hyllade exempeln är väl Viking Line

41785_258053110670_6635504_n.jpg
Man får skilja på så'nt som har ett textuellt innehåll, som t.ex. en URL, och så'nt som inte har det.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Anders Landström skrev:
Man får som Jimmy skriver skilja på loggor och löpande text. En av de mer hyllade exempeln är väl Viking Line

41785_258053110670_6635504_n.jpg


Det finns en rolig detalj, det liggande glaset, kan ju häröras till viner som ska lagras (däremot vet jag inte varför W ligger ett par pixlar högre upp?) . Slogan är däremot svårare




W ligger fel för att jag fuckade upp. Försöker lära mig de här jävla programmen hjälpligt.

Ja, slogan är fortfarande under arbete. Men jag vill ha någon mall att arbeta mot innan jag spikar den.
 
Toppen