Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Logga, en liten öppen omröstning.

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

måste dock hålla med om att en avstavning förtar hela grejen med att ha ".se" med på slutet...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Anders Landström skrev:
Som?

VikingLine_logo.png


Tror jag lägger ned det här och försöker göra någonting som jag faktiskt kan fakturera för.
 
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Jimmy Forsman skrev:
Tror jag lägger ned det här och försöker göra någonting som jag faktiskt kan fakturera för.

Det här blir kanon, du lär dig hantera besvärliga kunder och en totalt oklar målbild. Kan inte få bättre träningsobjekt :). Men kör i ditt tempo, vi behöver inte röra oss allt för snabbt. Jag har ju fortfarande inte lyckats ändra forumets plattform efter ett antal år
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Just nu lutar jag bara åt:

finewines15.png



Fast i ett annat typsnitt, annars blir det mycket "babblish" över det. Och utan tagline helt och hållet.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Anders Landström skrev:
Det här blir kanon, du lär dig hantera besvärliga kunder och en totalt oklar målbild. Kan inte få bättre träningsobjekt :). Men kör i ditt tempo, vi behöver inte röra oss allt för snabbt. Jag har ju fortfarande inte lyckats ändra forumets plattform efter ett antal år


Funderar på att byta karriär igen.

Dagisfröken kanske?
 

Elvis

Medlem
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Jimmy Forsman skrev:
Just nu lutar jag bara åt:

finewines15.png



Fast i ett annat typsnitt, annars blir det mycket "babblish" över det. Och utan tagline helt och hållet.

Kommer lite sent in i den här tråden. Tycker att den här är snygg och håller med om att det är bra att skippa tagline, även om jag gillar flera av dina förslag:

För att vi bryr oss.
Där vin blir till upplevelser.
Man måste vänja sig.
Lite drygare, lite bättre.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Jimmy Forsman skrev:
När det handlar om typografi gäller andra regler än när man skriver. Ordbild är ett uttryck de tycker om de små rackarna (AD-människor är underliga). Man få se till hur det ser ut snarare än om innebörden är korrekt grammatiskt. Tyvärrr.

Sitter och försöker få fyran mer enhetligt, det är på tok för mycket med tre olika grader i den rackaren. Är dock jäkligt svårt om man inte vill få till än mer blindgalna avstavningar.

Jag vet, men tycker ändå att det oftast ser rätt muppigt ut.
Att radbryta mitt i ord straffades förr med stegling.
 

sunqan

Vinös
Vad sägs om alt fyra men med glaset i samma höjd som finewines .se och strecket som en förlängning av foten och sen valspråket under
(en rad)

"Bättre vin, bättre blandning."

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Eller kanske en stående variant....?

logga2.jpg


Fast man kanske måste vara administrator för att få lämna förslag ;D
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Haha ni kanske borde bestämt själva, detta blir man ju inte klokare av ::)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

En till, ett kombomål if you will.

finewines-bra.png

Den här fungerar både grammatiskt (fine wines) och med länken. Det enda som stör är att det är tre grader, men eftersom det är två typsnitt så ser det inte helgalet ut.
 

Elvis

Medlem
SV: Logga, en liten öppen omröstning.

Snyggt men jag tycker att linjen stör lite också. Det är så luftigt mellan fine och wines och sedan känns linjen för tätt inpå wines. Det kanske vore bättre om den var smalare?

Ligger inte i-pricken i wines för högt?...
 
Toppen