Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

London - Vad gäller 2019 för en anständig lunch

Thirsty

Smygnykterist
Söker input till lunch i London om ett par veckor. Övriga måltider är bokade men glömde boka flyg :vägg: vilket medförde att det blev en halvdag längre resa än planerat och behöver därav boka lunch på en lördag. Sen på bollen så en del alternativ är redan fullbokade och andra är sommar stängda. Sökt på forumet men mycket hinner hända på några år då trådarna har ett par år på nacken. Söker europeisk inriktning på köket. Gärna modernt. Föredrar hellre köks barbord än vita dukar men flexibelt. Behöver inte vara avsmakningsmeny men ok även det. Pris flexibelt. Så vad gäller 2019?

Redan bokat är The fat duck, Restaurant Gordon Ramsay och Dinner by Heston.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Söker input till lunch i London om ett par veckor. Övriga måltider är bokade men glömde boka flyg :vägg: vilket medförde att det blev en halvdag längre resa än planerat och behöver därav boka lunch på en lördag. Sen på bollen så en del alternativ är redan fullbokade och andra är sommar stängda. Sökt på forumet men mycket hinner hända på några år då trådarna har ett par år på nacken. Söker europeisk inriktning på köket. Gärna modernt. Föredrar hellre köks barbord än vita dukar men flexibelt. Behöver inte vara avsmakningsmeny men ok även det. Pris flexibelt. Så vad gäller 2019?

Redan bokat är The fat duck, Restaurant Gordon Ramsay och Dinner by Heston.

Kan rekommendera lunch på Waterside Inn innan eller efter Fat Duck. Klassiskt franskt och vita dukar men väldigt bra. Extra plus för kameraförbud.

Ledbury?

Kanske @Daniel A och @Elvis har bättre koll vad som gäller nuförtiden.
 
Trådskapare
Thirsty

Thirsty

Smygnykterist
Kan rekommendera lunch på Waterside Inn innan eller efter Fat Duck. Klassiskt franskt och vita dukar men väldigt bra. Extra plus för kameraförbud.

Ledbury?

Kanske @Daniel A och @Elvis har bättre koll vad som gäller nuförtiden.
Kollade på Waterside Inn. Bokat Fat duck på fredag lunch så tanken var att bo i London fredag kväll för att få mer tid där under lördagen. Läste din recension från W inn och uppfattade det som inte värt att bo kvar bara för att äta där dagen efter?

Ledbury har kollat på den men fullt på lördagen. :(
 

matage

Medlem
Jag gillar Wiltons på Jermyn Street och Bentleys Oyster Bar i Mayfair är riktigt trevlig.
Dock vita dukar, jacketter och cloches på Wiltons :)
 
Trådskapare
Thirsty

Thirsty

Smygnykterist
Jag gillar Wiltons på Jermyn Street och Bentleys Oyster Bar i Mayfair är riktigt trevlig.
Dock vita dukar, jacketter och cloches på Wiltons :)
Inga luncher på lördagar hos Wiltons.
Får kolla Bentleys Oyster bar (kommer osökt att tänka på Blue Oyster Bar :D).
 

buteljen

Medlem
Många bra tips här!

Enda tillägget jag kan komma på är Clarette. Lite snofisgt, men mycket bra och bra vinlista (alltid Château Margaux på glas).
Håller inte riktigt med om Clarette. Har ätit lunch där några gånger o det är ok men inte mer tycker jag. Dessutom har den svenska sommelieren slutat så inte lika bra vinservice som förr heller
 

mnor

Medlem

Daniel A

Administratör
Håller inte riktigt med om Clarette. Har ätit lunch där några gånger o det är ok men inte mer tycker jag. Dessutom har den svenska sommelieren slutat så inte lika bra vinservice som förr heller
Aha! Det var mer än jag visste. Då blir det inge mer Clarette framöver.
 
Toppen