Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mästerskap i blindprovning - Göteborgs Vinkällare

Trådskapare
Magnus L

Magnus L

urydhtfilgukj
ANDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Nån som vet hur man "plingar" någon???)
Vill du vara ihop med mig bara för några timmar så att vi kan förödmjuka oss?:D

Totalplan för en perfekt helg: Vinkväll den 28e (kalla det study-time), jumboplacering den 29e och hämtning av lådor!
Jag får ju dessutom alibi för att komma över (det är ju mästerskap för fan!)
Helfranskt namn på laget: Les loosers!:confused:
Haha!

Hade faktiskt tänkt fråga honom om han var sugen och kunde hitta nån att teama upp med. Men klart ni skall göra det! Skicka ett honom ett mejl! :)
 

Swedish

Medlem
Haha!

Hade faktiskt tänkt fråga honom om han var sugen och kunde hitta nån att teama upp med. Men klart ni skall göra det! Skicka ett honom ett mejl! :)

Jag har precis införskaffat mobil ifrån 2000-talet men teknisk som jag är lär det väl ta några månader innan jag får igång den och är därmed lite "isolerad"... Jag hör med honom på jobbet.
Är det lugnt för dig att förvara mina flaskor till slutet maj?
 

ChristianB

DipWSET
Eftersom jag är en av de minst uppkopplade på hela forumet krävdes det att Magnus kom förbi och berättade allt analogt. Men Johan, det är klart att vi ska vara med och få stryk i blindprovning!
Kul att se era ansikten igen också. ;) Det var ju ett tag sedan vi sprang förbi på Lärcenter... :p
 

Swedish

Medlem
Eftersom jag är en av de minst uppkopplade på hela forumet krävdes det att Magnus kom förbi och berättade allt analogt. Men Johan, det är klart att vi ska vara med och få stryk i blindprovning!

Anders! Vilken hjälte!!!!!
Du ger ju mig vattentät alibi för att besöka er, behöver inte ens ljuga för frun...
Och jag lovar dig, inte en poäng kommer vi ta, klockren jumboplats! Det är inte stryk vi ska få men råspö och det kommer vara så härligt!!!

KINGARNA AV GÖTEBORG!!! NOTHING BEATS A P'TIT CON!

Nä, nu har jag skrivit fler ord på forumet än dom senaste två åren, jag försvinner under vattenytan igen och håller mig undan från Stasis blickar...
 
Trådskapare
Magnus L

Magnus L

urydhtfilgukj
Trådskapare
Magnus L

Magnus L

urydhtfilgukj
Ytterligare ett lag adderade till uppställningen.

Lag 1 - @Daniel B & @ChristianB
Lag 2 - @Mattias S & Helen
Lag 3 - @chambertin & @Appel
Lag 4 - David & Sandro (medlemmar i vinkällaren, typ)
Lag 5 - Les p'tit cons - @Swedish + Anders
Lag 6 - @Michael.S & @Rexel
Lag 7 - @grappa med fru.
Lag 8 - @Beo & @Sörplarn
Lag 9 - Per & Fredrik (medlemmar i vinkällaren, typ)
Lag 10 - Lag Vinuven (medlemmar i vinkällaren, typ)
Lag 11 - Elisabet och Jakob (medlemmar i vinkällaren, typ)
 

Swedish

Medlem
Som jag ser det är endast två lag anmälda till mästerskapet! Det står klart och tydligt i reglerna att man måste ange NAMN på lagen. Endast lag 5 och lag 10 har gjort detta!
Anders, om vi inte gör bort oss allt för mycket (hur nu det skulle kunna gå till...) så har vi faktiskt en rimlig chans att sluta tvåa!!!!!!
Om vi nu inte lyckas bli diskade innan... :D
 

chambertin

Medlem
Som jag ser det är endast två lag anmälda till mästerskapet! Det står klart och tydligt i reglerna att man måste ange NAMN på lagen. Endast lag 5 och lag 10 har gjort detta!
Anders, om vi inte gör bort oss allt för mycket (hur nu det skulle kunna gå till...) så har vi faktiskt en rimlig chans att sluta tvåa!!!!!!
Om vi nu inte lyckas bli diskade innan... :D
Och jag som trodde att det var organisatörens kommentar vg ert lag.:D
 

Swedish

Medlem
Det som lät som en dålig idé i början, känns nu som en rent usel sådan...
ANDERS! Vad fan är vår strategi? Hur är vårat upplägg? Om du pluggar romorantin, pineau d'aunis och trousseau så tar jag mondeuse, cinsault och picpoul... För inte är väl arrangörerna så jävliga att dom slänger in något utländskt vin???
Med andra ord hur fixar vi att möta världen på måndagen igen?

p.s. Jag utgår ifrån att det är ok att psyka de andra lagen. Typ att ta med några MC-snubbar, dörrvakter eller Grobari-juggar?
 

grappa

Medlem
Det som lät som en dålig idé i början, känns nu som en rent usel sådan...
ANDERS! Vad fan är vår strategi? Hur är vårat upplägg? Om du pluggar romorantin, pineau d'aunis och trousseau så tar jag mondeuse, cinsault och picpoul... För inte är väl arrangörerna så jävliga att dom slänger in något utländskt vin???
Med andra ord hur fixar vi att möta världen på måndagen igen?

p.s. Jag utgår ifrån att det är ok att psyka de andra lagen. Typ att ta med några MC-snubbar, dörrvakter eller Grobari-juggar?
Även vi förutsätter att det bara blir Svenska viner, inget utländskt skräp tack :p!
 
Toppen