Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Michelin Nordic Guide 2016

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Däremot är jag lite skadeglad åt att det inte var Noma som blev Köpenhamns första trestjärniga restaurang utan Geranium.
Jag har inte besökt Geranium, men däremot Noma, och jag håller med baserat på det besöket (sommaren 2014). Noma är en fascinerande upplevelse, men det går ju verkligen inte att säga att allt de serverar verkligen är fenomenalt gott. Jag är mycket glad att jag har varit där, och alla foodies borde besöka stället en gång, men det känns inte som att jag behöver besöka dem igen på flera år. Frantzén skulle jag däremot gärna äta på varje vecka...
 

Jos

Medlem
Nej, men om du läser länken så ser du vad jag menar. Hon formulerade sig väldigt konstigt. Om älgen fått BIB så hade det varit slutet för guiden som företeelse.
Hur menar du nu? Flying Elk är mycket sämre än Rolfs Kök, Slip och Winbladh ex.?

Som sagt, restaurangupplevelser är subjektivt...
 
Last edited:

Jos

Medlem
I min värld är Flying elk ljusår sämre än Rolfs Kök, det är korrekt.
Ah ok, som sagt väldigt subjektivt. Tycker själv inte att det skulle vara konstigt alls med Flying Elk bland det övriga Bib Gourmand gänget. Rolfs tycker jag gör habilt, klassiskt käk utan krussiduller på ett väldigt bra sätt men knappast något anmärkningsvärt.

Däremot tolkade jag artikeln som att hon tycker det är konstigt att Flying Elk inte fick en stjärna vilket jag tycker är extremt märkligt.
 
Trådskapare
MartinE

MartinE

Medlem
Kul att Göteborg har lika många enstjärniga restauranger som Stockholm numera. Vi väntar dock på en med två. Frågan är vem som blir först?

Om 28+ hade satsat tillräckligt så kanske det hade räckt, men det är nog lite för klassiskt med för enkel inramning misstänker jag.

Upper House har jag inte besökt sedan de var nyöppnade och då fanns det mycket kvar att önska, men ambitionen har ju alltid legat på två stjärnor har jag förstått, så kanske blir det de som spräcker det osynliga taket först?
Det påminner mig under alla omständigheter om att jag måste bli bättre på att besöka stjärnrestaurangerna i Göteborg! Är det 28+ man bör prioritera?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det påminner mig under alla omständigheter om att jag måste bli bättre på att besöka stjärnrestaurangerna i Göteborg! Är det 28+ man bör prioritera?
Jag tycker det personligen, men både Bhoga, Koka och Upper House anses nog av många vara "hetare" och mer moderna.

Thörnströms är också jäkligt trevlig för övrigt och nästan lite bortglömd i bruset av alla nya som dykt upp. SK Människor har jag ännu inte provat men är övertygad om att det är grymt bra utan tvekan.

På 28+ så får du klassisk och välsmakande mat i sober och avspänd miljö och slipper rök, kolsyreis och annat som mer handlar om effekt än smakupplevelse.

Gillar man inte maten där så saknar man mest troligt smaklökar. ;)
 
Toppen