Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Någon som druckit Krug -88 senaste året?

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Om någon har druckit Krug -88 senaste året berätta gärna hur den var i detta inlägg. Är väldigt nyfiken på hur den ligger till.
 
SV: Någon som druckit Krug -88 senaste året?

Skumpagne skrev:
Om någon har druckit Krug -88 senaste året berätta gärna hur den var i detta inlägg. Är väldigt nyfiken på hur den ligger till.
Drack en för ca 5-6 månader sedan. Tycker den mognat snabbt de senaste tiden, naturligtvis beror allt på lagringen. Är ju en av de bästa Krug på länge så tyvärr inga i källaren. Snart släpps väl 88 collection och då får man fylla lagret. Känns som det kommer bli dyrt :eek:
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Någon som druckit Krug -88 senaste året?

shorepower skrev:
Skumpagne skrev:
Om någon har druckit Krug -88 senaste året berätta gärna hur den var i detta inlägg. Är väldigt nyfiken på hur den ligger till.
Drack en för ca 5-6 månader sedan. Tycker den mognat snabbt de senaste tiden, naturligtvis beror allt på lagringen. Är ju en av de bästa Krug på länge så tyvärr inga i källaren. Snart släpps väl 88 collection och då får man fylla lagret. Känns som det kommer bli dyrt :eek:

Jag har bara en på lager just nu, har varit sugen att korka upp men vill samtidigt hålla på den ett antal år till.
Collection lär ju vara jäkligt saftigt i pris när jag köpte -88 på bolaget så kostade den väl runt 1000 ganska precis på bolaget nu ligger väl krugs årgångar på nästan 2 lusentappar.
 
SV: Någon som druckit Krug -88 senaste året?

Skumpagne skrev:
shorepower skrev:
Skumpagne skrev:
Om någon har druckit Krug -88 senaste året berätta gärna hur den var i detta inlägg. Är väldigt nyfiken på hur den ligger till.
Drack en för ca 5-6 månader sedan. Tycker den mognat snabbt de senaste tiden, naturligtvis beror allt på lagringen. Är ju en av de bästa Krug på länge så tyvärr inga i källaren. Snart släpps väl 88 collection och då får man fylla lagret. Känns som det kommer bli dyrt :eek:

Jag har bara en på lager just nu, har varit sugen att korka upp men vill samtidigt hålla på den ett antal år till.
Collection lär ju vara jäkligt saftigt i pris när jag köpte -88 på bolaget så kostade den väl runt 1000 ganska precis på bolaget nu ligger väl krugs årgångar på nästan 2 lusentappar.

Inte ska du dricka den själv :)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Någon som druckit Krug -88 senaste året?

shorepower skrev:
Skumpagne skrev:
shorepower skrev:
Skumpagne skrev:
Om någon har druckit Krug -88 senaste året berätta gärna hur den var i detta inlägg. Är väldigt nyfiken på hur den ligger till.
Drack en för ca 5-6 månader sedan. Tycker den mognat snabbt de senaste tiden, naturligtvis beror allt på lagringen. Är ju en av de bästa Krug på länge så tyvärr inga i källaren. Snart släpps väl 88 collection och då får man fylla lagret. Känns som det kommer bli dyrt :eek:

Jag har bara en på lager just nu, har varit sugen att korka upp men vill samtidigt hålla på den ett antal år till.
Collection lär ju vara jäkligt saftigt i pris när jag köpte -88 på bolaget så kostade den väl runt 1000 ganska precis på bolaget nu ligger väl krugs årgångar på nästan 2 lusentappar.

Inte ska du dricka den själv :)

Instämmer till fullo med Shorepower
Du är varmt-välkommen dit Skumpagne!
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Någon som druckit Krug -88 senaste året?

Ni verkar känna varandra ganska bra allihopa, många som bor i sthlm? va är medelåldern på folk här? ;D
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Någon som druckit Krug -88 senaste året?

Skumpagne skrev:
Ni verkar känna varandra ganska bra allihopa, många som bor i sthlm? va är medelåldern på folk här? ;D

(jag har absolut noll-koll) men min gissning blir nog medelålder på 40år?
 

Per Stade

Lege artis
SV: Någon som druckit Krug -88 senaste året?

johan1279 skrev:
Skumpagne skrev:
Ni verkar känna varandra ganska bra allihopa, många som bor i sthlm? va är medelåldern på folk här? ;D

(jag har absolut noll-koll) men min gissning blir nog medelålder på 40år?


Den mentala medelåldern är 18, högst 19.
 

SUPRA

Bäst
SV: Någon som druckit Krug -88 senaste året?

Jag har en Krug 88 och en Cristal 88 så är också nyfiken. Det vore synd om den gick över sitt bäst före...
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Någon som druckit Krug -88 senaste året?

SUPRA skrev:
Jag har en Krug 88 och en Cristal 88 så är också nyfiken. Det vore synd om den gick över sitt bäst före...
Extremt liten risk att den passerar bäst före..dom närmaste åren! Tycker den har utvecklats i sina smaker men syran har inte avtagit nämnvärt! Krug Collection som är samma vin (liknande deg.datum ;)) är ännu inte släppt från Krug.
 
Toppen