Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nationalmuseum fick vin för 225.000

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Sveriges Radio avslöjade igår att Nationalmuseum har haft samarbete med en vinimportör och fått vin för 225.000 i utbyte mot tjänster. Måste vara någon stor importör som har råd med dessa summor?
Importören får tillgång till lokalerna så de kan säkert dra in pengarna med diverse jippon. Bara att vänta på första så vet vi vilken importör det handlar om.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag antar att samarbetet borde omfatta restaurangen på Nationalmuseum? En snabb koll i restaurangens vinlistor (som har en hög andel solida, igenkända producentnamn, flera i hög klass) visar trots allt på viner från flera olika importörer, men rätt mycket från en stor aktör vid namn V**g*****n. Å andra sidan kanske man lätt hamnar som köpare hos den sistnämnda ändå, om man vill ha ett antal stora och kända märken från en leverantör, även om man inte blir sponsrad?

För övrigt tycker jag att finewines.se borde överväga att bli sponsrade, om det skulle innebära att vi får vin för 225 000 kr om året att dricka upp vid mingel och vernissager! ;)
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag antar att samarbetet borde omfatta restaurangen på Nationalmuseum?
Jag är inte helt säker på att så är läget. Det var min första tanke med men ingenstans nämns restaurangen. Vinmingel/vernissage kan man ha utan inblandning av ett kök.
 
Toppen