Nationalmuseum fick vin för 225.000

Diskussion i 'Övrigt' startad av Peder, 16 november 2018.

1. Peder

Peder Medlem

thunberg gillar detta.
  2. thunberg

thunberg Flaskfantast Moderator

Importören får tillgång till lokalerna så de kan säkert dra in pengarna med diverse jippon. Bara att vänta på första så vet vi vilken importör det handlar om.

Peder gillar detta.
  3. vintomas

vintomas Bloggare

Jag antar att samarbetet borde omfatta restaurangen på Nationalmuseum? En snabb koll i restaurangens vinlistor (som har en hög andel solida, igenkända producentnamn, flera i hög klass) visar trots allt på viner från flera olika importörer, men rätt mycket från en stor aktör vid namn V**g*****n. Å andra sidan kanske man lätt hamnar som köpare hos den sistnämnda ändå, om man vill ha ett antal stora och kända märken från en leverantör, även om man inte blir sponsrad?

För övrigt tycker jag att finewines.se borde överväga att bli sponsrade, om det skulle innebära att vi får vin för 225 000 kr om året att dricka upp vid mingel och vernissager! ;)

petterkalle, ChristianB, Niclas och 7 andra gillar detta.
  4. thunberg

Jag är inte helt säker på att så är läget. Det var min första tanke med men ingenstans nämns restaurangen. Vinmingel/vernissage kan man ha utan inblandning av ett kök.

5. thunberg

Spons på månadens vin!

6. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Det hade vi kunnat få med lätthet om vi eftersträvade något dylikt, men trovärdigheten och vårt oberoende hade snabbt blivit naggat i kanten.

Tycker själv att det är skönt och bra att vi håller en sund distans till branschen! :)

sunqan, Ekdahl, Helen och 1 annan gillar detta.
  7. vintomas

vintomas Bloggare

Umbala, Foot of Africa, Tre Apor och Enzo Bartoli som månadens viner, det vore väl något? :)

Gladekocken och Tomas Lindblom gillar detta.
  8. Mattias Schyberg

Menar du att varumärket ”finewines.se” inte är värt mer än så? ;)

Tomas Lindblom gillar detta.
  9. gece

gece Man vänjer sig.

Verkligen, åtminstone Primarone borde vi väl vara värda?

vintomas gillar detta.
  10. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Det tycker Vell du är intressant med prisvärda viner? :ängel:

11. Mattias Schyberg

Ja, den som inte bryr sig om ”prisvärda” viner är antingen ekonomiskt oberoende eller korkad. Ett dåligt vin är dock det minst ”prisvärda” man kan köpa. ;)

Tomas Lindblom och Wintermute gillar detta.

Dela sidan