Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Premium mediocre

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Höjden av premium mediocre måste väl ändå vara när man strösslar "havssalt" på valfritt mediokert livsmedel för att få det att kännas lyxigt...
 
Last edited:
15052415138982144671368.jpg
 

Bastardo

Medlem
Bästa Amaronen på hyllan i en systembutik måste väl vara ett praktexempel?
Är det bara i Fennoskandia där folk är så förtjusta i den här typen av rödviner? I en liten bolis vimlar det av viner som ripasso, appassimento, och flera till. Just undrar hur länge kommer det att vara så här?
Seriösa viner kan man köpa, men inte alla dessa sockerbomber där trälådan verkar vara det viktigaste.
 

gece

Man vänjer sig.
Höjden av premium mediocre. Möttes av en underbar annons nyss. :confused:

Visa bifogad bild 11833
Jag har irriterar mig på detta mest hela dagen och googlat lite. Först beskrivs Primarone såhär:

Producenten Tenuta Moretta köper in de bästa möjliga druvorna för sedan skapa den högkvalitativa blend som är Primarone.

Om man googlar på Tenuta Moretta hittas inga resultat som inte har att göra med Primarone och "importören" Apricot. Eller ska vi ska producenten, eftersom Tenuta Moretta inte är ett företag, utan ett varumärke som Apricot äger. Jag vet, ingen är förvånad. Det är såhär det är. Gott slut, allihop.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag har irriterar mig på detta mest hela dagen och googlat lite. Först beskrivs Primarone såhär:

Producenten Tenuta Moretta köper in de bästa möjliga druvorna för sedan skapa den högkvalitativa blend som är Primarone.

Om man googlar på Tenuta Moretta hittas inga resultat som inte har att göra med Primarone och "importören" Apricot. Eller ska vi ska producenten, eftersom Tenuta Moretta inte är ett företag, utan ett varumärke som Apricot äger. Jag vet, ingen är förvånad. Det är såhär det är. Gott slut, allihop.
Jag antar att detta betyder att vi snart kan få läsa en hyllning till Tenuta Moretta (notera "a More" i mitten!) och dess anrike grundare (säkert en strävsam vinbonde i någon veronesisk vinby), samt till Primarone, i Livets Goda? :D
 
Toppen