Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Premium mediocre

ChristianB

DipWSET
Väldigt många vinglada människor som inte kan köpa öl... Valfri blandning går bra, men ofta är det vin för +200 kr styck i olika antal och stil, men därefter fyller man på med hippast möjliga märke av öl, gärna i flak eller låda som antingen är överprissatt eller bara undermåligt.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Sätt precis i SAS guldlounge på Arlanda och inser att det måste vara själva definitionen på Premium mediocre. :)

Klockrent ord som saknats i vokabulären, nu behövs bara en försvenskad variant.
Lyxigt mediokert kanske?
 

gece

Man vänjer sig.
Sätt precis i SAS guldlounge på Arlanda och inser att det måste vara själva definitionen på Premium mediocre. :)

Klockrent ord som saknats i vokabulären, nu behövs bara en försvenskad variant.
Lyxigt mediokert kanske?
Jag föreslår "övre medelmått", analogt med "övre medelklass". De hör ihop.
 

Segol

Medlem
Väldigt många vinglada människor som inte kan köpa öl... Valfri blandning går bra, men ofta är det vin för +200 kr styck i olika antal och stil, men därefter fyller man på med hippast möjliga märke av öl, gärna i flak eller låda som antingen är överprissatt eller bara undermåligt.
That would be me :)
När jag köper öl vill jag i 99 fall av 100 bara ha en lättdrucken lager vilket säkert anses undermåligt av många ölintresserade, särskilt hippt är det dock inte.
 
Toppen