Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

New York

Jos

Medlem
SV: New York

Det blir lunch på David Bouley, Le Bernardine och Sho Shaun Hergatt. Finmiddag inte bestämt ännu...

Sen blir det i alla fall något eller flera av Grill Standard, Acme, Beauty & Essex, Buddhakhan
 

Segol

Medlem
SV: New York

När åker du?
Jag o frugan ska dit i början av september så uppdaterade tips på restauranger vore toppen!
 

Jos

Medlem
SV: New York

Redan här. Kan uppdatera lite här allt eftersom.


Käkade på STK igår ( stkhouse.com ) och hade bone-in filet som var grym. Lite hög musik i restaurangen nere men det är på taket du vill äta.
Brunch/Frukost idag på Locanda Verde, lysande gott. Sheep's Milk Ricotta är ett måste men mesta gott. Pankakorna också.
 

Jos

Medlem
SV: New York

Precis varit på Acme. Bra mat med kul annorlunda touch. Ett måste är väl öl- och brödgröten med chokladglass som iofs är roligare än riktigt god. Trendigt ställe och bättre om man ska ut oc äta ett gäng och kanske gå ner i källaren eller vidare snarare än en lugn middag för två. Kass service när det är stressigt vilket det var i början men sen blev det bra.
 

Jos

Medlem
SV: New York

Var på Standard Grill som var ok men inte mycket mer. Eller, nivån är rätt hög här generellt och jämför man med sverige så behöver man betala mer för samma nivå. Exempelvis kostar en hängmörad feting-entrecote för två pers totalt 66 dollar. Här ska du käka fisk och skaldjur som var riktigt bra medan varken anklever eller NY Strip var särskilt bra. Även om själva köttet var toppkvalitet från början.


Gillar man Pizza så är det tjänstefel att inte stanna på Joe's Pizza i Greenwich Village. Helt sjukt bra pizza gjord på riktig vetesur. Luzzo's vid 1st Ave och 12st är också bra.
 

Jos

Medlem
SV: New York

BondST, - bäst hittills. Sushi mm i en galet skön fusion/cross-over eller vad man nu vill kalla det. Missa inte big eyed tuna tarts, - helt fantastiskt! Eller tonfisk- och ankleverrätten, - magisk!
 

Keen

slan
SV: New York

Testa Takashi, ska vara grymt. Japanskt yakaniku-ställe.

http://www.takashinyc.com/index.htm

About The Food
Our menu is beef, all beef and nothing but beef! Choice cuts of Premium Japanese and American Angus are delicately prepared and served raw to be grilled right at your table (yakiniku), as well as a decadent selection of variety meats (horumon). Whether you're a finicky eater and prefer to stick to delicious ribeye and short ribs, or more adventuous and up for our to-die-for raw liver and flash-boiled achilles tendon, you'll be in cow-heaven.

About The Beef
We spent months hand-picking where each cut of beef would come from, settling for nothing but the tastiest meat from sustainably-raised cattle with no antibiotics or hormones. We proudly feature beef from local New York state farms courtesy of Dickson's Farmstand in Chelsea Market, from Kansas' Creekstone Farm courtesy of Pat Lafrieda, and Oregon's Washugyu cows courtesy of Japanese Premium Beef.


edit: Testa om länken funkar nu.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=387673
 

Jos

Medlem
SV: New York

Var på ABC Kitchen i förrgår och åt den bästa grisen jag ätit på... hmm..nånsin? Långkokt/stekt spädgris med rökt baconmarmelad och grillad vårlök. Sen blev det jackpot på vinet också, - Shinn Estate ute på Long Island gör ett Bordeauxinspirerat vin som heter Wild Boar Doe... CS, M, PV. Väldigt glad att jag, trots tveksamhet och skepticism pga namnet, lät mig bli övertalad.

Beställ inte Ricotta och Jordgubbar till förrät... Beställ definitvit de karameliserade popcornen med kolaglass, chokladsås och kanderade popcorn till efterrätt. Tydligen var zuchinikakan riktigt bra också.

Efter att blivit överväldigad hur bra det var på BondST så lät jag de som tog mig dit även övertala mig att igår hänga på till en mexikansk restaurang som skulle vara the shit. Casa Mezcala tror jag den hette men det var inget vidare...
 

Jos

Medlem
SV: New York

Just det..., bäst pizza är Luzzos vad gäller helhet men Joe´s Pizza om du går för en slice Margherita med färsk mozzarella.
 

Jos

Medlem
SV: New York

Igår Le Bernardin, - fantastiskt! Kan dock vara påverkad av det faktum att vi blev emottagna som kungar och restaurangchefen frågar; "The chef has prepared a special menu for you guys, is that ok?"

Så jo, aningen biased men det var tio grymma rätter som kom in efter det. Mycket bra.
 

Keen

slan
SV: New York

Jos skrev:
Igår Le Bernardin, - fantastiskt! Kan dock vara påverkad av det faktum att vi blev emottagna som kungar och restaurangchefen frågar; "The chef has prepared a special menu for you guys, is that ok?"

Så jo, aningen biased men det var tio grymma rätter som kom in efter det. Mycket bra.

Hur lyckades ni styra det? Din polare eller?
 

Jos

Medlem
SV: New York

Keen skrev:
Hur lyckades ni styra det? Din polare eller?

Ja en polare som hjälper Eric Ripert med nån tv-grej. Tror även Företaget han jobbar för gör all marknadsföring. De hade även mage att dra av 120 dollar per huvud från notan ;)
 

Keen

slan
SV: New York

Jos skrev:
Ja en polare som hjälper Eric Ripert med nån tv-grej. Tror även Företaget han jobbar för gör all marknadsföring. De hade även mage att dra av 120 dollar per huvud från notan ;)

Jävla sätt!
 

Elvis

Medlem
SV: New York

Jos skrev:
Hittade ingen tråd om bara New York men lite löst här och var... Frågar ändå er på forumet vad man inte får missa i bar-/restaurangväg, någon som har bra tips? :)

Du som gillar bra restauranger, missa inte Eleven Madison Park.
 
Toppen