Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nordiska alkoholmonopol i jämförelse

Trådskapare
Bastardo

Bastardo

Medlem
Om man skulle göra det, måste man åka dit för att köpa då eller? För det förtar ju lite från knepet.
Precis, men det kan löna sig att ta ledigt från jobbet och flyga över tor, om man kan få tag i några av världens godaste viner för en hyfsad slant.
Domaine de la Romanée-Conti 2009 såldes några år sen för 10 000 euro. (Dock vet jag inte, om det är dyrt eller billigt i sammanhanget.) ;) La Tâche kan man köpa betydligt billigare när den finns inne, fast det är inte heller någon såsvin direkt … :)
Kärran över kostar inte så många svaga kronor, och så hinner man nog äta en lunch eller middag också innan det är dags att flyga tillbaka.
Om jag bodde i Stockholm eller ganska nära, så skulle jag kunna åka över nästan när som helst. Fast inte riktigt varje vecka ändå. Min bästa vän i Finland bor i Helsingfors, så det vore härligt.
 
Toppen