Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nyårsbubbel 2016

Lite sistaminutenpanik, tänkte nog spara de 08:eek:r jag har. Kollar utbudet i Farsta. Les mesnil 06 eller pol Roger 06? Eller deutz 09 kanske?
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Jag kommer att köra på två riktiga höjdare ( förhoppningsvis, Winston Churchill -96 och Salon -96. Ska vi jäkligt spännande. Gott nytt år till alla och tack för ett galet bra forum:)
Winston 96 är helt fantastisk och svår att toppa nu. När det gäller Salon så skulle ja byta till 95 eller 97 om möjligheten finns. Du kan läsa om min ranking här. Visserligen snart 2 år sedan men har druckit 97 flera gånger sedan dess och den levererar stort. 96ans storhet riskerar att döljas av en grym syra...
 

Wintermute

Medlem
Just nu lutar det mot:
Jacquart Brut Mosaïque Millésimé 1996
Pol Roger Rosé 1990
Och förmodligen Moët NV (fådd) eller Graham Beck BdB vid tolvslaget.

Sedan kan det alltid hända att man får feeling och springer ned i källaren. Då står Damien Hugot 2008, Winston Churchill 2000 och Pol Roger 2004 eller 2006 först i kön...
 

MartinE

Medlem
Ikväll kommer dessa snyggingar att poppas:

IMG_2305.jpg

Gott Nytt År på er!
 

MagnusH70

Medlem
Menyn för nyåret blev följande:
Snittar med anklever (från @KockJohan , helt fantastiskt god!)
Löjrom
Lammracks och potatisgratäng
Hallon och dajmpannacotta
Dryckerna till:
IMG_20161231_162815.jpg

Tillfördrink/förrätt:
1996 Juillet Lallement Special Club - Komplex, gräddig mousse, fin mognad
1995 Pierre Peters Special cuvée Les Chetillons - Fin mognad, härliga toner av krita, karamelliserad citron och rostad brioche. Dock var den utan bubblor, de hade slarvats bort :confused:
Till huvudrätt och därefter:
2009 Columella - Ganska mogen, bra struktur, riktigt bra
2000 Hermitage, Dom du Colombier - Riktigt bra, kraftfull struktur, på topp
1990 Chateau de Beaucastel - Mycket mogen, lite volatila syror. Läder, örter, fantastiskt komplex och lång. Sämre än förra gången jag drack den :(
Till efterrätten Moscato d'Asti. Gott som vanligt
 
Toppen