Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nysläppet

lepatrik

Medlem
Lördag 1 mars. Alarmklockan är satt att ringa kl 0600...

Klockan 13 kommer en man in med rufsigt hår och inser till sin stora förfäran att Clos de Papes såldes slut 5 minuter tidigare.

I vredesmod slänger han ner ett par Castello di Brollio att koka spagetti i.

En minst sagt medioker sushi på nybrogatan och årets oväder bättrar inte på humöret.

Först efter en godkänd caffè macchiato i hallen återfår personen något som kan bäst beskrivs som någon vag form av livsglädje.

Nu väntas spänt en ny månad med chans till nya erövringar och gastronomiska upplevelser.

Hur gick lördagssläppet för er?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nysläppet

Då dörrara öppnades så stod jag på en vinpinad hoppbacke på Lidingö medans Svensexans medelpunkt vägrade att hoppa backhoppning ned i vattnet. Efter en timme av underkylt regn och snålblåst så slängde vi i fanstyget och åkte iväg och spelade paintball. I lika miserabelt väder...

Inget gott fick jag på morgonen. Även om jag ständigt påmindes om bolaget genom att vädret var lika kallt som Anitras hjärta.
 

Keen

slan
SV: Nysläppet

Lördagen spenderades i nåt slags bakfylletillstånd så att gå till systemet var inget som lockade. Snarare skulle ångesten över fredagens ekonomiförstöring kopplat med spritångest leda till nåt slags självmordsförsök på regeringsgatan.

Ångesten avtog dock under kvällen då en kompis tog sig an att köpa 2 kg kalvfilé på hallen som bankades ut och gjordes till schnitzel cordon bleu av välvillig personal i sagda anrättning.
 
Toppen