Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

SUPRA

Bäst
Jag hann bara 12 sidor in i dagens SVD innan det var dags att lägga tidningen på flatbädden.

Jag trodde bättre om Ola Skinnarmo.

ryskskumpa.jpg
 

vintjej

Medlem
SV: Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

Såg också det där. Vad menar folk när de säger rysk champagne? Menar de Cristal?
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

Jag har druckit "champagne" från Östtyskland. Minns inte vad det hette, men det var väldigt sött.

Ställt mot Bollinger 1997 hade det inte en chans iaf :D

Som sagt, vad finns det för "champagne" från Ryssland?
 

Elvis

Medlem
SV: Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

vintjej skrev:
Såg också det där. Vad menar folk när de säger rysk champagne? Menar de Cristal?

Folk menar nog i allmänhet champagne producerad i någon av de gamla Sovjetrepublikerna, t.ex. Ryssland och Ukraina. På Sovjettiden hette den Sovetskoye Shampanskoye, men det finns säkert fler varumärken idag. Jag har inte provat själv men jag har läst att den är ungefär lika söt som tokaj...
 

CH

Medlem
SV: Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

En vän gillar den skiten och den smakar hemskt. Tandtrollen slår frivolter när man dricker det.
 

vintjej

Medlem
SV: Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

Elvis skrev:
Folk menar nog i allmänhet champagne producerad i någon av de gamla Sovjetrepublikerna, t.ex. Ryssland och Ukraina. På Sovjettiden hette den Sovetskoye Shampanskoye, men det finns säkert fler varumärken idag. Jag har inte provat själv men jag har läst att den är ungefär lika söt som tokaj...

Eeew Och när jag äter kaviar till champagnen, så menar jag förstås Kalles.:D
 

Lando

Medlem
SV: Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

Jag har provat ryskt mousserade några gånger som tydligen skulle vara väligt fint, men det smakade skit. Sött som fan och hemsk smak.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

Ursprung är tydligen viktigt.

Välj själva. Kan bli väldigt fel om man inte gör rätt.

Svenska kaviar, rysk champagne.

Fransk Champagne, rysk kaviar
 

anders

Medlem
SV: Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

SUPRA skrev:
Ursprung är tydligen viktigt.

Välj själva. Kan bli väldigt fel om man inte gör rätt.

Svenska kaviar, rysk champagne.

Fransk Champagne, rysk kaviar

Får nog säga att jag föredrar den iranska kaviaren. Inte fullt så salt.
 
SV: Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

anders skrev:
Får nog säga att jag föredrar den iranska kaviaren. Inte fullt så salt.
Håller helt med. iransk kaviar är betydligt bättre med mindre sälta.

Kommer fortfarande ihåg skräcken när jag glömt 100g Beluga, som jag fått av en Iransk vän, för länge i kylen. Det gröna som växte gjorde ingen människa glad.

Måste dock säga att löjrom inte är helt fel heller
 

anders

Medlem
SV: Ola Skinnarmo dricker rysk Champagne

shorepower skrev:
Kommer fortfarande ihåg skräcken när jag glömt 100g Beluga, som jag fått av en Iransk vän, för länge i kylen. Det gröna som växte gjorde ingen människa glad.

Åh fy fan! Åh fy fan! Åh fy fan! Åh fy fan! Åh fy fan! Åh fy fan! Åh fy fan! Åh fy fan! Åh fy fan! Åh fy fan!
 
Toppen