Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Personlig smak

Silex

Medlem
Har inte bestämt mig. Köpte 3 Boll LGA 08 då den släpptes. Gillade inte den första. Drack den andra ett år senare och gillade den. Får se vad jag tycker om den tredje.
Med 2008 kan det vara så att allt behöver lite tid att integreras och kanske var det därför den var lite bättre ett år senare, och skulle förmodligen bli ännu bättre om ytterligare 5-10 år. Mitt råd om du vill ge LGA en ärlig chans är att du försöker få tag på en 2002 att prova nu. Den börjar komma in i ett fint drickfönster.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Har inte bestämt mig. Köpte 3 Boll LGA 08 då den släpptes. Gillade inte den första. Drack den andra ett år senare och gillade den. Får se vad jag tycker om den tredje.
Ibland är ekat rätt, ibland inte. Kan bli för mycket, för länge, för lite, för ofta, för sällan...

Frågan är väl kanske snarare, bubblor eller slippa? :p
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Fått för mig att alla skumpaexperter gillar ek.
Det fanns en tid, för inte alltför länge sedan, då ganska få skumpor var ekade. Då var det nästan bara riktigt bra saker, från ett mindre urval producenter, som var ekade. Numera är det vanligare med ek och t.ex. har många kooperativ minst en ekad skumpa i sortimentet.
 
Toppen