Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Planen för 2024

MagnusH70

Medlem
Skapa mer plats i källaren genom konsumtion
Köpa de vanliga måstena och alla spännande viner som släpps
Prova mer
Brunello 2019 låter spännande
Bourgogne behövs ju alltid, både vitt och rött
Inte köpa något som ska drickas tidigast om 30 år
Sauternes av bra kvalitet på halvflaska
 

Magikern

Medlem
Jag kommer att dricka mer av det som finns i min samling på grund av platsbrist.

Jag kommer att satsa på Kampanien, Marche och lite udda regioner i Italien lite mer.

Pinot kommer att vara högt i kurs som vanligt framför allt grand cru Bourgogne och Champagne.

Mer Bdx kommer att köpas. Framför allt Pomerol.

Mer vitt kommer att köpas (Bourgogne och Champagne kommer att prioriteras).

Jag kommer att fokusera på viner som kostar under 1500 spänn flaskan på grund av begränsad budget. Halvflaskor med rött, vitt och Champagne i denna prisklassen står högst i kurs för samlingen.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
...och idag anlände 24 flaskor underbar Muscadet och 12 flaskor NV tysk Pinot noir som bara är underbart klunkvänlig med knorr, gamman och stor glädje.
Mer verklighetsnära att sträva efter att köpa och dricka mer än jag behöver 🤩

- Klunkvänligt! sa Bill.
- More is more! sa Bull.

"Do you dream like I do?
Do you feel like I do?"
 
Toppen