Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Polistillslag mot nätvinhandlare

Per Stade

Lege artis
Jag minns den ljuva tiden,
jag minns den som i går,
då oskulden och monopolen
tätt följde mina spår


Tänk vad allt var bra när det bara fanns ett telefonbolag,
en TV-kanal, en radiokanal, ett postverk, ett elbolag, ett
järnvägsbolag, en bilbesiktning, ett apotek.
Och affärerna var stängda på söndagarna!
 

sunqan

Vinös
O
Jag minns den ljuva tiden,
jag minns den som i går,
då oskulden och monopolen
tätt följde mina spår


Tänk vad allt var bra när det bara fanns ett telefonbolag,
en TV-kanal, en radiokanal, ett postverk, ett elbolag, ett
järnvägsbolag, en bilbesiktning, ett apotek.
Och affärerna var stängda på söndagarna!
Och man sålde mellanöl i livsmedelsbutikerna
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag minns den ljuva tiden,
jag minns den som i går,
då oskulden och monopolen
tätt följde mina spår


Tänk vad allt var bra när det bara fanns ett telefonbolag,
en TV-kanal, en radiokanal, ett postverk, ett elbolag, ett
järnvägsbolag, en bilbesiktning, ett apotek.
Och affärerna var stängda på söndagarna!
Optimist där, jag minns en monopolaffär som även var stängd på lördagar under två decenniers tid. ;)´
 

Peder

Medlem
Då har nyheten nått Österrike och man möts av denna artikel som T-bane resenär i Wien:

BlBo-1aCMAAc_Rr.jpg:large
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Då har nyheten nått Österrike och man möts av denna artikel som T-bane resenär i Wien:

BlBo-1aCMAAc_Rr.jpg:large
Jag skall till Wien och Salzburg under en vecka i maj för att träna kendo med landslag och lokalbefolkning där. Hoppas jag då slipper skämmas över att jag är från Schwärje... *Huh*
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag skall till Wien och Salzburg under en vecka i maj för att träna kendo med landslag och lokalbefolkning där. Hoppas jag då slipper skämmas över att jag är från Schwärje... *Huh*
Vänd på det - istället för att skämmas kan du vara stolt över att du känner martyren @Peder och att du tillhör motståndsrörelsen. Då kan du känna dig som en arg och stolt rebell från Sverige. Passar bättre med Kendo dessutom. ;)
 

Vino fino

Medlem
Tack för mig och farväl Handlavin.se

Det fick bli så här för min del. Jag orkar inte kämpa för småskalig produktion med tanke på hur jag mår och börjar nog handla från Caviste och andra fina nätvinhandlare istället - dags att ta tag i min hälsa som tagit stryk den senaste månaden och dricka mycket gott.

http://handlavin.blogspot.com/2014/04/tack-for-mig-och-farval-handlavinse.html
Fullt förståeligt och respektabelt beslut. Hoppas att du kan koppla av från denna cirkus.

Stå på dig, och som sagt, släpp allt detta. Det är för jobbigt att slåss som privatperson/småföretagare mot Stasi-Bolaget.

Sprickan i muren är dock inslagen… fortsättning följer
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Systembolaget och IOGT må tro de har vunnit slaget men de kommer garanterat att förlora kriget.

Att ge sig på den "lilla" människan har aldrig väckt sympati hos någon och jag kan bara hoppas att detta fall även kommer väcka lite mer uppmärksamhet i media och kanske starta en vettig debatt om SB-spektaklet och deras strategi att vräka ut billigt vin till massorna medans man undanröjer all opposition som försöker erbjuda kvalité istället för kvantitet.

Jag fick aldrig förmånen att använda Handlavin men jag hoppas att någon annan orkar ta över stafettpinnen där Peder lämnat den.

Och Peder, stå på dig!
 

chambertin

Medlem
Tråkigt att läsa Peder men fullt förståeligt.

Skall tänka på dig och skåla i Österrikiskt vin den dagen monopolet faller.
Du var med och drev opinionsbildning i den här frågan på ett mycket inspirerande och förtjänstfullt sätt och dessutom från nya vinklar.
Hoppas inte din röst kommer att tystna i och med detta bara.

Lyckönsningar till dig inför ditt förestående bröllop.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det är bara att hålla med alla övriga lyckönskningar i tråden. Hur definierar man en hjälte? Jag vet inte, men så som omständigheterna blivit i detta fall så bör du i alla fall få en tapperhetsmedalj runt din hals. Bäst av allt är att just ditt fall kan bli historiskt när man om många år tittar tillbaks och spekulerar kring när "muren" började rämna och staten sket för sista gången i det blå skåpet.

Om så blir fallet så tycker jag du kan luta dig tillbaka i din chesterfield-stol och bara njuta av allt löjeväckande som sker.
 
Toppen