Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Powered by finewines.se – forumvinet

Sörplarn

Medlem
Eller

photo_23761_0-2.jpg


photo_2124_0-8.jpg


photo_24019_1.jpg
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Skulle vi nu hitta detta magiska vin hos någon trevlig liten producent så tror jag nog att vi lätt kan få med en vedertagen svensk näthandlare på tåget. Med försäljning om 1 låda / 6 flaskor och befintlig nätsida så kan ju priserna hållas på rimlig nivå.

-Dock lär man väl få vara beredd att det måste köpas in en pall eller två åt gången för att det skall finnas ekonomi i det.

Vill man sedan ta steget till BS antar jag att det blir lite mer Schtökigt och ett högre pris men många importörer har ju redan försäljning på nätet och distribution vi BS...

Jag tror dock att det blir den enkla biten... Att enas om ett lämpligt vin däremot :)

-Dags att börja samla in förslag på på vinernas vin således!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Skulle vi nu hitta detta magiska vin hos någon trevlig liten producent så tror jag nog att vi lätt kan få med en vedertagen svensk näthandlare på tåget. Med försäljning om 1 låda / 6 flaskor och befintlig nätsida så kan ju priserna hållas på rimlig nivå.

-Dock lär man väl få vara beredd att det måste köpas in en pall eller två åt gången för att det skall finnas ekonomi i det.

Vill man sedan ta steget till BS antar jag att det blir lite mer Schtökigt och ett högre pris men många importörer har ju redan försäljning på nätet och distribution vi BS...

Jag tror dock att det blir den enkla biten... Att enas om ett lämpligt vin däremot :)

-Dags att börja samla in förslag på på vinernas vin således!
Vinet skall väljas blint så överens är lätt att bli då det blir statistik som avgör. Utöver den detaljen resonerar du helt rätt. :)
 
Nostalgi! Järnvägar och rostiga spikar vad jag skulle vilka sjösätta denna smått fånigt intressanta idé! Tycker konceptet är bättre än någonsin. Idén har helt enkelt åldrats med stort behag. :)

Drömmer vidare...

Kanske "Approved by finewines.se". Bara att klippa lite royalty. Vi kräver av medlemmarna att de skriver hur bra det är, flintastek och bib i en månad för de som vägrar (lite modernare motsvarighet till vatten och bröd). Sedan kan vi köra bra provningar med vin vi verkligen gillar för pengarna som vi drar in.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Kanske "Approved by finewines.se". Bara att klippa lite royalty. Vi kräver av medlemmarna att de skriver hur bra det är, flintastek och bib i en månad för de som vägrar (lite modernare motsvarighet till vatten och bröd). Sedan kan vi köra bra provningar med vin vi verkligen gillar för pengarna som vi drar in.
Då blir det ju exakt samma sak som med alla andra ”approved by-viner”, vilket inte är nytt direkt, även om det säkerligen är lyckosamt om man önskar göra en hacka med hjälp av forumet. Trådens idé bygger mer på antitesen till kändisviner. Vilket visserligen skulle kunna bli den optimala marknadsföringen, men på rätt sätt och av rätt anledningar! :)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Då blir det ju exakt samma sak som med alla andra ”approved by-viner”, vilket inte är nytt direkt, även om det säkerligen är lyckosamt om man önskar göra en hacka med hjälp av forumet. Trådens idé bygger mer på antitesen till kändisviner. Vilket visserligen skulle kunna bli den optimala marknadsföringen, men på rätt sätt och av rätt anledningar! :)

Om man vänder på den här frågan och ser det ur en valfri importörs synvinkel. Varför skulle hen vilja samarbeta med oss? Finns det några pengar här? Om ja, hur då? Om nej, varför skulle jag vara intresserad?
Jag tycker också att idén är rolig, men är tveksam till hur man kan sjösätta projektet! Känns som att man behöver ha en fot inne på marknaden sen tidigare, stort kapital eller bra bekantskaper.
 

Adamanko

Medlem
Det finns ju en vinmakare på forumet från USA som är i startgroparna. Det vore kanske något för honom? Sen satt jag och vinprovade med Sandahl som har hur mycket viner som helst i BS. Kanske dom vore intresserade också?
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Om man vänder på den här frågan och ser det ur en valfri importörs synvinkel. Varför skulle hen vilja samarbeta med oss? Finns det några pengar här? Om ja, hur då? Om nej, varför skulle jag vara intresserad?
Jag tycker också att idén är rolig, men är tveksam till hur man kan sjösätta projektet! Känns som att man behöver ha en fot inne på marknaden sen tidigare, stort kapital eller bra bekantskaper.
De flesta som håller på med kvalitetsvin gör det för intresset snarare än för att bli rika (ca 1 % av det som säljs på bolaget är av intresse för en vinnörd). Pengar att tjäna på konceptet finns det gott om ändå i slutändan visserligen, men målgruppen är inte mainstream eller särskilt lättlurade direkt. :)

Hade idén varit enkel och självklar hade den inte varit unik.
 

Kalle A

Medlem
Denna tråden hade jag helt missat när den först var aktuell. Nu har ju jag lagt ner min egen verksamhet i och med att jag flyttat till Norge, men jag har ju kontakter med producenter och andra importörer som säkert skulle tycka att det vore kul och intressant att ta fram ett vin med forumets design. De jag har kontakt med är ju importörer som säljer i Sverige, dvs inte via distanshandel, men om forumet vill ha räkneförslag på ett vin eller champagne som läggs i BS så får ni gärna ta kontakt så ska jag se vad jag kan bidra med. Bara tänk på att ett vin som ska in i BS ska godkännas av SB först. Dvs etikett och annat ska skickas in innan produkten kan säljas via den kanalen.
Men iden är ju superkul så det är värt att i vart fall försöka få till något:)
 
Toppen