Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Primör 05

A

Anonymous

SV: Primör 05

Sorris,

DP och VAT är inräknat i priserna.

Yquem finns hos Antique Wine och BDX Ind. Vet inte varför FRW sätter så högt pris.

Clerc Milon tog jag ett pris som tyvärr redan försvunnit. Inhandlade den hos BDX Ind och fick en väldigt bra deal för ett litet tag sedan.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Primör 05

Priserna skrev:
Tja, så här mycket billigare är det som jag är intresserad av i London:

Yquem £844
Lalande £160
Clerc Milon £110

Alla priser DP

Som sagt, bara det jag var ute efter som jag ansåg dyrt. Andra kanske hittar någon deal på det dom vill ha.
Vart hittar du Clerc Milon för 322 pund?

Jag såg att den fanns på FRW för 360 +15 (skatt)+17,5% (moms)=440 pund x12 (växelkurs pund/krona)=5280SEK +frakt. Att jämföra med 5076 + Alc. skatt ca 200=5276SEK
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Primör 05

magnum skrev:
Vart hittar du Clerc Milon för 322 pund?

Jag såg att den fanns på FRW för 360 +15 (skatt)+17,5% (moms)=440 pund x12 (växelkurs pund/krona)=5280SEK +frakt. Att jämföra med 5076 + Alc. skatt ca 200=5276SEK
Sorry, svaret var snabbare än frågan!
 
Trådskapare
K

Krug88

Medlem
SV: Primör 05

Tja, har man både tid och ork att leta runt på 20 olika sidor kan man säkert hitta både det ena och det andra för lägre priser.
Sen gäller det att koordinera en transport med allt som handlats på ett antal olika platser, det är en mardröm i London.
De har överlägset Europas sämsta budfirmor...
Själv orkar jag bara handla från ett par firmor i London, sen blir det för krångligt.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Primör 05

Underligt pris hos Antique Wines på Lalanden??!! halvflaska 57 pund net, helflaska 66 pund net , magnum 223 pund net.
Dubbel magnum 514 pund, INK. moms

Så helflaska från AW, magnum och dbl magnum från Sverige ;D
 

anders

Medlem
SV: Primör 05

magnum skrev:
Antique Wines ??? Krug 1989 magnum, 1759pund net ca 25000 SEK :eek:

Det är nog bättre att du reser ner hit till München. Resan och fyra flaskor på Lenbach är fortfarande bra mycket billigare. Och så kan vi basta först. :D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Primör 05

anders skrev:
Det är nog bättre att du reser ner hit till München. Resan och fyra flaskor på Lenbach är fortfarande bra mycket billigare. Och så kan vi basta först. :D
Måste erkänna att jag aldrig varit i Munchen. Men efter att ha läst dina middagsbeskrivningar blev jag ordentligt intresserad. Nämde för husrun om Louise 89 på glas! så nu tycker hon oxå att vi skall åka.

Får planera in detta snarast möjligt ;D
 

anders

Medlem
SV: Primör 05

magnum skrev:
Nämde för husrun om Louise 89 på glas! så nu tycker hon oxå att vi skall åka.

Får planera in detta snarast möjligt ;D

Frågan som osökt dyker upp är om hon ska med i bastun eller om du ämnar mörka den delen så vi kan sitta och oogla i lugn och ro... ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Primör 05

Det är bara att gratulera till en tråd där det tog hela 26 inlägg innan den första referensen till tyska bastubad dök upp.
 

anders

Medlem
SV: Primör 05

Ok, för att kompensera så ska jag klottra ihop en kvällsvardsbeskriving i middagstråden så att vi har något gastronomiskt att dregla över istället. ;)
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Primör 05

Skönt att de hederliga bastudiskussionerna kommit upp igen, då jag varit överhopad med jobb och inte särskilt forumaktiv på ett par dagar. ;D


Tragiskt nog inlägg 3000... - Krug
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Primör 05

...och mitt ovanstående var tydligen inlägg 3000 på forumet. Förväntar mig en flaska Substance från admin med posten. Inlägg 4000 ska tyligen begåvas med en Latour -82 enligt ryktena, så fortsätt posta ;D
 
A

Anonymous

SV: Primör 05

Listan ser intresant ut, en fråga dock. Hur kan listan hänvisa till Parkerpoäng då de inte blivit officiella ännu? De ska ju släppas först efter maj-månadsskiftet. ???
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Primör 05

Frommen skrev:
Listan ser intresant ut, en fråga dock. Hur kan listan hänvisa till Parkerpoäng då de inte blivit officiella ännu? De ska ju släppas först efter maj-månadsskiftet. ???

Poängen för 05 har ju varit ute ganska länge. :D
 

frommen

Medlem
SV: Primör 05

Fast bara som ett intervall från primörprovningarna. Exv. Clerc-milon 2005 får då (91-93) och inte 93. Eller har jag missförstått någoting?
 
Toppen