LeroyHilarious
Medlem
Jaja, inte vin kanske, men utöver Bordeaux, Loire och Champagne så passerar jag ev Cognac i sommar. Är det nån som har tips på bra producent att besöka? Kan tänka mig nån av de stora firmorna också. Tämligen okunnig på området. 
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
+1 på den även om ”några” år sedan för min del är väldigt många.Normandin Mercier var väldigt trevligt när jag var där för några år sedan.
Wow! Vad trevligt.Jaja, inte vin kanske, men utöver Bordeaux, Loire och Champagne så passerar jag ev Cognac i sommar. Är det nån som har tips på bra producent att besöka? Kan tänka mig nån av de stora firmorna också. Tämligen okunnig på området.![]()
+1 på Delamain, besökte dem och Hine för 25 år sedan, båda bra. Vill minnas att Cognac i sig var en trevlig liten stad klart värt en avstickare oavsett hur stort intresse man har av drycken.Delamain!
domaine-des-bessons.fr
Tack själv, LeroyHilarious! Det gör jag så gärna. Hjälper gärna med sånt som jag har kännedom om eller har ställen där jag kan fråga.Tack för tipsen!![]()
Wow! Den provningen heter duga.Också många år sedan.
När jag var på den här Cognacs-provningen så berättade mannen närmast till vänster med glasögon att han varit på besök i Cognac.
Jag kommer inte ihåg om det var flera gånger.
Inta hans namn heller.
Men jag har aldrig glömt med vilken entusiasm han prisade Hors d’Âge från det lilla cognacshuset Michel Forgeron.
Man kan inte påstå att priset är speciellt högt med tanke på åldern.