Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Krisman

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Krug skrev:
Nyligen och nyligen, är väl lite över ett år sen, men den är helt magisk. Sjukt god!

Köp för tusan!

Håller med Krug om Pr 88. Svinbra!
 

Krisman

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Sjödin skrev:
Jag råkar ju gilla att samla på ishinkar och andra udda grejer. Nån Pol Roger har jag inte. ;D
Men, jag råkar veta att bästa stället i Sverige att hitta roliga ishinkar är på faschionabla Östermalm, hos 1 CRU närmare bestämt.
http://www.1cru.se/

På hemsidan finns bara tråkiga nya hinkar men i butiken kan man hitta lite vintage-grejer...

Får gräva fram en åt dig, rostfri eller genomskinlig i plast?
 

SUPRA

Bäst
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Ska under 2009 försöka hitta en riktigt snygg och bra vinkylare, gärna vintage men en från Krug, Salon eller DP går bra också.
 

Keen

slan
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Krisman skrev:
Får gräva fram en åt dig, rostfri eller genomskinlig i plast?

Jag är också intresserad. Vad kostar dom? Helst rostfri. :)
 

Krisman

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Ska se vad jag kan få fram och pris...
Återkommer
 
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Jos skrev:
Men du, det är en Chateauneuf? Michel Chapoutier gör bara tre stycken cdp och alla heter något så din måste heta något, - bara att springa igen ;)
Har för mig att Barbe Rac stod ganska litet och både Chateauneuf-du-Pape och Chapoutier står i mycket större stil. Kan iofs varit ett annat år med annan etikett jag tänker på. Hur som helst, - har du en sådan kan det vara en riktig dammare!

Jag ska kolla igen när jag kommer hem ifrån slaveriet! Det står som vanligt Chateauneuf-du Pape på flaskan sedan M Chapoutier rätt så stort på etiketten.
 

Helen

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Keen skrev:
Jag kan tänka mig en sponshink ;D

Förlåt min dumma fråga men menar ni en spottkopp? isåfall har jag det i rostfritt stål som tar 1 liter vätska.
 
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

1CRU skrev:
Förlåt min dumma fråga men menar ni en spottkopp? isåfall har jag det i rostfritt stål som tar 1 liter vätska.

Jag menar iaf en Vin/Champagnekylare. Kommer kanske in nån dag och tittar igen i butiken. Kommer inte riktigt ihåg vad du hade faktiskt. :)
 

Jos

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Revol Ajoir skrev:
Jag ska kolla igen när jag kommer hem ifrån slaveriet! Det står som vanligt Chateauneuf-du Pape på flaskan sedan M Chapoutier rätt så stort på etiketten.

Står det inte överst i liten text Barbe Rac?
 
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Jos skrev:
Står det inte överst i liten text Barbe Rac?

:( det står däremot i liten text "Fac et Spera" / Typ, "handling & hopp" på latin tror jag. Jag får helt enkelt korka upp den :p Om jag har tur så faller den mig på läppen. Tror förresten den va inköpt på nån Finlandsfärja.
 

Jos

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Revol Ajoir skrev:
:( det står däremot i liten text "Fac et Spera" / Typ, "handling & hopp" på latin tror jag. Jag får helt enkelt korka upp den :p Om jag har tur så faller den mig på läppen. Tror förresten den va inköpt på nån Finlandsfärja.

Haha ok... inte en susning! Korka upp!
 

Keen

slan
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Är lite sugen på att köpa på mig lite Sauternes. Larsson gav höga betyg till 05:an Chateau de Myrat i Livets Goda, nån som smakat den och kan kommentera. Den är inte alltför dyr, så tänkte kanske köpa på mig en låda. Såg ju på vininfernot att billig sauternes inte behöver vara dålig. Helst skulle jag ju vilja smaka först, men det har inte hittat den flaskvis nånstans.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Revol Ajoir skrev:
:( det står däremot i liten text "Fac et Spera" / Typ, "handling & hopp" på latin tror jag. Jag får helt enkelt korka upp den :p Om jag har tur så faller den mig på läppen. Tror förresten den va inköpt på nån Finlandsfärja.
Kolla på deras hemsida där finns 2 viner under CdP, Fac & Spera, Barbe Rac och Croix de Bois
 

chambertin

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Keen skrev:
Är lite sugen på att köpa på mig lite Sauternes. Larsson gav höga betyg till 05:an Chateau de Myrat i Livets Goda, nån som smakat den och kan kommentera. Den är inte alltför dyr, så tänkte kanske köpa på mig en låda. Såg ju på vininfernot att billig sauternes inte behöver vara dålig. Helst skulle jag ju vilja smaka först, men det har inte hittat den flaskvis nånstans.

Den fick 90p i WS:s -05 nummer förra året (Mars-numret). Vad kostar den förresten ?
 

Keen

slan
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

chambertin skrev:
Den fick 90p i WS:s -05 nummer förra året (Mars-numret). Vad kostar den förresten ?

25 euro flaskan tror jag det var, 300e för en låda (12*0,75). Larsson gav den 98 i LG, och för det priset känns det som att det är värt att chansa på en låda.
 

Lando

Medlem
SV: Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Keen skrev:
25 euro flaskan tror jag det var, 300e för en låda (12*0,75). Larsson gav den 98 i LG, och för det priset känns det som att det är värt att chansa på en låda.

Jag skulle inte vara främmande för att dela på en låda om du inte vill köpa hela själv såklart. Bor i Stockholm så det beror ju såklart på vart du befinner dig.
 
Toppen