Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Rabatter och erbjudanden

Vingubben

Medlem
Tack!
Fick du köpa eller var det slut?
Jag tror han först går ut till gamla kunder, och sedan släpper det som blir över, så jag fick köpa. Är du intresserad så är det nog bara att ligga på. Prisena är ju OK men jag har inte sett några recensioner och detta är väl första årgången som släppts där gubben själv inte varit inblandad.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag tror han först går ut till gamla kunder, och sedan släpper det som blir över, så jag fick köpa. Är du intresserad så är det nog bara att ligga på. Prisena är ju OK men jag har inte sett några recensioner och detta är väl första årgången som släppts där gubben själv inte varit inblandad.
Nej gubben dog ju med denna årgång. Men 16 Rhône är ju inget att klaga över.
Jag mailade och väntar svar men ingenting än.
 

BallyJ

Medlem
Tack!
Fick du köpa eller var det slut?
Jag fick köpa 6 st flaskor av Reserve de Celestins. De var uppe och hämtade sin allokering for mindre än två veckor sedan så chansen är stor att få några stycken fortfarande.
Vill även tillägga att Henris familj driver produktionen vidare och har varit involverade under lång tid, så sannolikheten för att kunskapen och vinmakningen har förts vidare är stor.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag fick köpa 6 st flaskor av Reserve de Celestins. De var uppe och hämtade sin allokering for mindre än två veckor sedan så chansen är stor att få några stycken fortfarande.
Vill även tillägga att Henris familj driver produktionen vidare och har varit involverade under lång tid, så sannolikheten för att kunskapen och vinmakningen har förts vidare är stor.
Jag har bett om 2 av varje. Väntar på svar.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag fick köpa 6 st flaskor av Reserve de Celestins. De var uppe och hämtade sin allokering for mindre än två veckor sedan så chansen är stor att få några stycken fortfarande.
Vill även tillägga att Henris familj driver produktionen vidare och har varit involverade under lång tid, så sannolikheten för att kunskapen och vinmakningen har förts vidare är stor.
Så skönt att 50-års pavan på tunga röda sidan är säkrad.
Tillsammans med @Viktor Mörberg och hemlig vän blev det 3x Les Celestins, 1x Mari Beurrier och 2x Rouiler.
Svettdroppe i pannan då första inköpet för 2022 görs, och nu kvarstår bara 48 flaskor eller 47k kvar i budget :eek:
 

BallyJ

Medlem
Man kommer ångra sig att man enbart köpte 1 av denna.. Men önskar att jag hade haft 2015 också som blev Henris sista årgång.
Tycker att det alltid känns så nästan oavsett hur många flaskor man har köpt. Köpte 3 st av 2015 förra året och där ångrar jag mig redan eftersom det var just hans sista årgång. Blir svårt att öppna 2015 innan 2016....men som tur är befinner sig det problemet 10 år bort;)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tycker att det alltid känns så nästan oavsett hur många flaskor man har köpt. Köpte 3 st av 2015 förra året och där ångrar jag mig redan eftersom det var just hans sista årgång. Blir svårt att öppna 2015 innan 2016....men som tur är befinner sig det problemet 10 år bort;)
Man får se det på bästa sätt! Finns alldeles för mycket vin och champagne!
 

buteljen

Medlem
Tycker att det alltid känns så nästan oavsett hur många flaskor man har köpt. Köpte 3 st av 2015 förra året och där ångrar jag mig redan eftersom det var just hans sista årgång. Blir svårt att öppna 2015 innan 2016....men som tur är befinner sig det problemet 10 år bort;)
Vad har du druckit av honom tidigare? :)
 
Toppen