Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Rabatter och erbjudanden

Jag måste tipsa om detta utmärkta vin från Tillfälligt sortiment 2020-11-03 som är prissänkt från 339 kr till 249 kr (!).

Så här skrev @Patrik Sellin när vinet lanserades vid ett tidigare tillfälle under 2019.
92057 H & H Madeira Boal 10 Years Old 329kr
N: Smör, nötter, kaffe och mjölkchoklad.
M: Brynt smör, mjölkchoklad, färska fikon, aprikos och mango. Slank och lätt med balanserad sötma och alkoholen helt i schack. 3000 buteljer. Julafton är räddad! 91-93p
 
När la du din beställning?

La min beställning den 25e dec och är ganska så säker på att det var under tiden de hade erbjudandet. Men fick hem en halvflaska nu idag.
 

Freakalis

Medlem
När la du din beställning?

La min beställning den 25e dec och är ganska så säker på att det var under tiden de hade erbjudandet. Men fick hem en halvflaska nu idag.
Jag fick också hem en magnum. Beställde den 19e. Står det på kvittot att det skall vara en Magnum? Det gör det på mitt.
 
Har skrivit till dem men de i stort sätt nekade att de haft den kampanjen.

Såg dock på fakturan som kom någon dag efter att det var en 75cl, men tittade inte speciellt noga just då.
 
Har skrivit till dem men de i stort sätt nekade att de haft den kampanjen.

Såg dock på fakturan som kom någon dag efter att det var en 75cl, men tittade inte speciellt noga just då.

Tråkigt värre. Vet inte om detta kan hjälpa men här en print screen på kampanjen.
IMG_2016.PNG
 

Thirsty

Smygnykterist
När la du din beställning?

La min beställning den 25e dec och är ganska så säker på att det var under tiden de hade erbjudandet. Men fick hem en halvflaska nu idag.
Vill minnas att kampanjen på LGA blev slutsåld på bara några dagar. Definitivt slut några dagar innan jul. Så det synes blivit en beställning av fel format (till överpris) om kvittar även bekräftar det.
 

Per Stade

Lege artis
Jag måste tipsa om detta utmärkta vin från Tillfälligt sortiment 2020-11-03 som är prissänkt från 339 kr till 249 kr (!).

Så här skrev @Patrik Sellin när vinet lanserades vid ett tidigare tillfälle under 2019.

När jag läste det här inlägget kom jag på att det var länge sedan som jag drack Madeira.
Efter att ha läst @Patrik Sellins omdöme var det ingen tvekan, dags att beställa 6 flaskor. Minst.
Lite konstigheter när jag hämtade ut dem, priset har tydligen gått upp igen, jag fick betala det nya priset men tillbaka mellanskillnaden i kontanter.
Strunt i det, självklart kan jag inte hålla mig utan måste testa direkt.
Tempererar vinet och osten, en vällagrad ”Røde Ole”.
Doftar choklad och nougat, smaken är inte överdrivet söt och balanseras utomordentligt väl av syran, som göra att vinet ändå upplevs som väldigt fräscht.
Vi borde dricka mer madeira.
DA3C926B-FD78-41D5-82D7-98B759BD45C2.jpeg


Glaset är ett Riedels Sommeliers Cognac XO om @The Wall undrar. Ett utmärkt glas för sprit och förstärkta vinet.
 
Last edited:
När jag läste det här inlägget kom jag på att det var länge sedan som jag drack Madeira.
Efter att ha läst @Patrik Sellins omdöme var det ingen tvekan, dags att beställa 6 flaskor. Minst.
Lite konstigheter när jag hämtade ut dem, priset har tydligen gått upp igen, jag fick betala det nya priset men tillbaka mellanskillnaden i kontanter.
Strunt i det, självklart kan jag inte hålla mig utan måste testa direkt.
Tempererar vinet och osten, en vällagrad ”Røde Ole”.
Doftar choklad och nougat, smaken är inte överdrivet söt och balanseras utomordentligt väl av syran, som göra att vinet ändå upplevs som väldigt fräscht.
Vi borde dricka mer madeira.Visa bifogad bild 25197

Glaset är ett Riedels Sommeliers Cognac XO om @The Wall undrar. Ett utmärkt glas för sprit och förstärkta vinet.
Jättekul att läsa dina noter Per!
Jag noterade också att priset gått upp igen. Märkligt! Synd att jag bara hann haffa en flaska. Lucky you att du hann haffa sex. Antar att du fick tillbaka pengar för att du lade beställningen innan prishöjningen?
 

Per Stade

Lege artis
Jättekul att läsa dina noter Per!
Jag noterade också att priset gått upp igen. Märkligt! Synd att jag bara hann haffa en flaska. Lucky you att du hann haffa sex. Antar att du fick tillbaka pengar för att du lade beställningen innan prishöjningen?

Tack för tipset @Shallowbay. Jag beställde den direkt när jag läste ditt inlägg.
 
Toppen