SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]
Mysonoxen skrev:
Jag kan ta åt mig Bordeauxdistriktet till att börja med, för det är där jag har mest känningar.
Tre dagar i Bordeaux skulle jag dela upp så här:
Dag 1: Médoc
Dag 2: Pessac-Léognan, Graves och Sauternes
Dag 3: St. Emilion och Pomerol
Bourgogne är så litet, om man nu koncentrerar sig på Côte d' Or att två dagar räcker om man i snitt besöker 2-3 odlare/dag.
Vill man inkludera Maconnais, Chablis (en omväh man kan ta till/från champagne) och Beaujolais blir det givetvis till att ta en dag extra.
Sedan beror det ju på i vilken takt man vill ta allt i också.
Tycker upplägget låter sjyst.
Hur många dagar man behöver vart vet du bäst och jag är med på det upplägget du rekommenderar.
Gällande Champagne så hade det varit trevligt om magnum eller krug88 hade kunna hjälpa med att dra i lite trådar eftersom flertalet av de odlare man vill besöka ofta är stängda för besök om man inte är i branschen.
Hur ställer sig odlarna till besök på söndagar eller plockar vi ut den som vår vilodag med?
Ska vi som sagt besöka Bordeaux, Bourgogne och Champagne så kommer vi ju att bli borta längre än 1 vecka.
Hur sköter vi det förövrigt med transport? För att det ska finnas minsta ekonomi i att hyra en buss och åka ToR Sverige-Frankrike samt mellan odlarna så bör vi ju vara minst 20 pers.
Hur blir det om man får för sig att flyg och dyker upp med 3-4 lådor vin och champagne? Det finns ju en orsak till att personalen som hanterar bagaget kallas "kastare" och det vill jag helst inte utsätta mina flaskor för.