Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Reseinferno [sammanfogade trådar]

R.P

Medlem
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

CH skrev:
Hur ser det ut gott folk?

Det verkar ju som att det blev lite problem att komma iväg i maj av olika orsaker.

Vilka skulle vilja följa med och när kan ni?
Det känns ju inte lönt att försöka dra ihop något om det inte blir bättre uppslutning än det varit hittintills.

Jag är absolut intresserad!

edit: kan i stort sett närsom...
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

Jag är som sagt på och tidpunkt spelar mindre roll för mig.

Jag har 3 bekanta som inte är med på forumet som också skulle vilja följa med om det väll blir slag i saken.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

2 intressenter till har anmält sig.

En kompis jag varit med till Bordeaux förr och hans sambo.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

Det här ser ut att rinna ut i sanden eftersom Mysonoxen inte varit aktiv på ett bra tag nu och min kontakt för billig busshyra har bytt jobb.
 

hampus86

Medlem
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

Sitter nu i lobbyn på Waldorf Astoria i New York och kollar mailen. Helvete vad det känns att komma från aruba, till iskalla NY! Helvete vad kallt det är ute!
Ska försöka ta mig ut och finna en taxi(inte så svårt) och dra iväg till bloomingdale's eller nåt. Hoppas ni också fryser i lilla Sverige, muhahahaa!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

hampus86 skrev:
Sitter nu i lobbyn på Waldorf Astoria i New York och kollar mailen. Helvete vad det känns att komma från aruba, till iskalla NY! Helvete vad kallt det är ute!
Ska försöka ta mig ut och finna en taxi(inte så svårt) och dra iväg till bloomingdale's eller nåt. Hoppas ni också fryser i lilla Sverige, muhahahaa!

Har inte du spenderat en skrämmande stor mängd tid på det här forumet under din utlandsvistelse? Ut och aktivera dig pojk!

EDIT: Jösses vad gammal jag känner mig nu...
 
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

Krug skrev:
Har inte du spenderat en skrämmande stor mängd tid på det här forumet under din utlandsvistelse? Ut och aktivera dig pojk!

EDIT: Jösses vad gammal jag känner mig nu...
Jag har också samma ovana, att ibland spendera alltför mycket tid på diskussionsforum på nätet när jag är i utlandet. Ibland kan man bara inte värja sig.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

hampus86 skrev:
Sitter nu i lobbyn på Waldorf Astoria i New York och kollar mailen. Helvete vad det känns att komma från aruba, till iskalla NY! Helvete vad kallt det är ute!
Ska försöka ta mig ut och finna en taxi(inte så svårt) och dra iväg till bloomingdale's eller nåt. Hoppas ni också fryser i lilla Sverige, muhahahaa!

Postade du inte under fel tråd nu?
Gissar att du skulle skrivit under "Champagnerapport från New York "

Sedan stämmer jag in med övriga, vad tusan gör du på forumet när du är i NY?
Säger som Krug, ut och aktivera dig pojk!
 
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

CH skrev:
Sedan stämmer jag in med övriga, vad tusan gör du på forumet när du är i NY?
Säger som Krug, ut och aktivera dig pojk!
Ja, Hampus, du kan ju alltid vandra i Central Park, åka upp och se utsikten ifrån toppen av Empire State Building och/eller gå på en Broadwaypjäs.
 

hampus86

Medlem
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

jaja, been there done that. Det är så jävla kallt bara! Varit ute hela dagen idag, vandrat runt på bloomingdale's och shoppat, och käkat soppa hos "the soup nazi", eller som han föredrar, "the soup man". Riktigt god soppa. Kolla seinfeld om ni inte förstår vad jag menar. Funderar på en waldorf sallad när man ändå är här...Många från det heliga landet här, me like ;D.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

Nej, du har fel. De är inte FRÅN det heliga landet. De är infödda.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

Har du varit på Eli's New York Deli,
153 E 53rd St, New York 10022
(Lex Ave Btwn E 53rd & E 54th St)?

Det är ju bara några kvarter från WA.

Vi brukar handla i hans affär uppe vid
80:e gatan när vi är i NY. Han har också
en restaurant och liten vinbutik där.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Reseinferno [sammanfogade trådar]

hampus86 skrev:
vandrat runt på bloomingdale's och shoppat

Ralph Lifshitz har en rätt häftig affär med både kläder och möbler
i samma hus på 867 Madison Avenue där Eli's Delis butik låg för länge sedan.

Och om du åker ner till SoHo så finns det en häftig affär UNIQLO, med adress
546 Broadway, som säljer kläder. Du kan få vilken färg du vill så länge som
det inte är svart. ( förresten så finns det svart också).

Inte långt från den affären ligger ett poppis matställe Balthazar på
80 Spring Street. Brukar vara svårt att få bord så undvik rusningstid.
 
Toppen