Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Reser till Epernay på lördag 9 juni

Per Jensen

Medlem
Bokat in Vincent Charlott på måndag 11 juni 10.00 i övrigt inget direkt planerat. Vinbarer? Vinbutiker? Små odlare? Vad får vi inte missa och vilka tips finns på söndag då mycket är stängt?

Och självklart får ni gärna dela med er av riktiga kap till relativt billig peng :)
 

Skaggs

Medlem
Bokat in Vincent Charlott på måndag 11 juni 10.00 i övrigt inget direkt planerat. Vinbarer? Vinbutiker? Små odlare? Vad får vi inte missa och vilka tips finns på söndag då mycket är stängt?

Och självklart får ni gärna dela med er av riktiga kap till relativt billig peng :)

Trevligt! Vi ska också till Charlot, för andra gången, två veckor senare. De har underbara viner, trevlig familj och ett bra besök med ett genuint provningsrum.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Bokat in Vincent Charlott på måndag 11 juni 10.00 i övrigt inget direkt planerat. Vinbarer? Vinbutiker? Små odlare? Vad får vi inte missa och vilka tips finns på söndag då mycket är stängt?

Och självklart får ni gärna dela med er av riktiga kap till relativt billig peng :)
Dina datum/dagar stämmer inte! Söndag 9/6 och måndag 10/6 är helgdag i Frankrike, svårt med producentbesök. Är du fler dagar i Epernay än söndag och måndag finns det mycket intressant att besöka.
Söndag, lunch AU 36 i Hautvillers du bör/måste boka bord. Middag på Berceaux, Brasseri 7 eller restaurangen. La Fine Bulle för aperitif och shopping. deVenoge för aperitif (stänger 18.00 om det är öppet, helgdag!)
 
Last edited:

Ejdern

Medlem
Trevligt! Vi ska också till Charlot, för andra gången, två veckor senare. De har underbara viner, trevlig familj och ett bra besök med ett genuint provningsrum.
Bokat in Vincent Charlott på måndag 11 juni 10.00 i övrigt inget direkt planerat. Vinbarer? Vinbutiker? Små odlare? Vad får vi inte missa och vilka tips finns på söndag då mycket är stängt?

Och självklart får ni gärna dela med er av riktiga kap till relativt billig peng :)

Hej! Hur var era besök? samt har någon av er kontaktuppgifter till Vincent Charlot?
Har nämligen lite svårt att hitta deras hemsida
 

Skaggs

Medlem
Hej! Hur var era besök? samt har någon av er kontaktuppgifter till Vincent Charlot?
Har nämligen lite svårt att hitta deras hemsida

Det var mitt andra besök där och ett otroligt bra besök (verkligen inget man ens vågar hoppas på). Vi fick vänta en 20 minuter innan han dök upp, han hade glömt det, men sen...

Vi fick skumpa runt en timme i hans bil bland flera av hans vingårdar där han berättade och utvecklade kring sina tankar om odling och vinmakning. Sen blev det en tur till källaren för provning av ett tiotal vin clair följt av en liten provning i den charmiga provningslokalen innan vi fyllde i beställningen, tyvärr var en del buteljeringar slut men överlag bra pris på plats.

Hemsidan tror jag är bortplockad. Jag har haft kontakt med honom på champcharlottanneux(a)free.fr
 

Ejdern

Medlem
Det var mitt andra besök där och ett otroligt bra besök (verkligen inget man ens vågar hoppas på). Vi fick vänta en 20 minuter innan han dök upp, han hade glömt det, men sen...

Vi fick skumpa runt en timme i hans bil bland flera av hans vingårdar där han berättade och utvecklade kring sina tankar om odling och vinmakning. Sen blev det en tur till källaren för provning av ett tiotal vin clair följt av en liten provning i den charmiga provningslokalen innan vi fyllde i beställningen, tyvärr var en del buteljeringar slut men överlag bra pris på plats.

Hemsidan tror jag är bortplockad. Jag har haft kontakt med honom på champcharlottanneux(a)free.fr
Tack så mycket, ska försöka komma i kontakt med de :)
 
Toppen