Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurang Postgatan (Kalmar)

Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
14 juni har jag ett stopp på flygplatsen i kalmar några timmar. Tänker mig hinna med ett besök på postgatan för att kolla läget och dricka något gott.
Det gör du rätt i!
-Skall upp tidigt nästa morgon för att ge mig av med kidzen till Astrid Lindgrens värld men får jag en chans kanske jag slinker förbi på ett glas!
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Mitt plan går 19:30 så jag blir inte sen
Nå, fick du något gott i glaset?
Jag var förbi lite senare, hade nämligen fått ett våldsamt överskott av rädisor i trädgårdslandet och var rädd att de skulle ruttna bort när jag drar till landet i två veckor.
-Så vad gör man med en låda nyskördade rädisor klockan nio en onsdagsskväll om inte byter den mot ett glas superkrispig skumpa från Le Menil på Posten.
Win Win
 

MB2014

Medlem
Var bara där på en snabb visit för att få nått i magen. Svalkade mig ett glas standardchampagne till ett par ostron och åt sedan en risotto och drack en castell'in villa chianti classico 2012 och smakade även en trevlig St Joseph, Les Cessieux från Hevre Souhaut.
Sen hittade jag en gammal skolkamrat på drinklistan och gjorde mig lite lustig över det på sociala medier och det resulterade i ett oplanerat samtal från en annan gammal skolkamrat som jag tog en kopp kaffe med innan flyget gick vidare.
Ett mkt kort stopp men det finns säkert en del kul att utforska där, kul att det finns nått i Kalmar man kan åka till för att äta och dricka när man är i krokarna.
 
Toppen