Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurang vRÅ (Göteborg)

Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Touche! -Var jag som läste slarvigt, kopplade direkt ihop Radio/TV och Timell med Äntligen hemma men då är jag med... Ber om ursäkt och kryper tillbaka under min sten :)
Jag gör detsamma. Är det ok om vi lägger oss i sked och berättar vinösa sagor för varann? ;)
 

Vino fino

Medlem
Vad gäller hans obehaglighet har jag ingen åsikt då jag aldrig träffat honom personligen.
Han är säkert jättesnäll numera men han var inte så trevlig förr om åren. Men det jag egentligen syftade på var "Timell-effekten" som ställer till det för försäkringsbolag, byggnadsnämnder och annat. :)
Tengbys ljudliga smackande är betydligt mer harmlöst, dessutom en genuint trevlig kille. Dock fanns det ju en "Tina-effekt" en gång i världen, indirekt orsakad av Tengby. Det såldes mer strösocker, mer stekpinnar, osv.

Min poäng var bara, med det raljerande som sticker en del i ögonen men som i min värld ger syre åt t.ex. ett vinforum, att det konkreta mötet mellan riktigt hantverk och grumliga amatörprinciper som gör sig bra i radio/tv blir väldigt starkt. Igår som av en händelse hade jag suttit och retat upp mig på Tengbys program och fick sedan några timmar senare alla mina invändningar bekräftade på vRÅ.
Jag kan tänka mig att andra människor kan känna precis samma sak när de anlitar en riktig finsnickare och sedan ser Timell stå och mässa i sina program. Eller när de har druckit BGK:s superfynd och ställs inför en flaska La Tache.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
@Mattias S Ekonomi?
struts.jpg
 
Toppen