Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Richard Juhlin pratar champagne

anders

Medlem
SV: Richard Juhlin pratar champagne

Bubblaren skrev:
Hälsa din fru jag varit hemma hos Julle, jag har t o m kramat honom ;D

Tja, jag har också "kramat" Julle hemma hos honom, fast lite mer på mina premisser. När jag skulle gå så skulle det sägas adjö på Stockholmsvarianten dvs kindpussar. Det finner jag lite småfånigt, i synnerhet mellan två karlar, så jag har vidareutvecklat detta. Jag lyfter helt sonika personen i fråga med en arm rakt upp cirka trettio centimeter och så hänger vederbörande där som en vante. Detta har några fina fördelar. Gör man detta med en kvinna är det mycket enkelt att stjäla en riktigt schysst kram, gör man det med en stockholmare ser det ganska roligt ut för omkringstående (med andra ord, lite olika tekniker beroende på kön). ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Richard Juhlin pratar champagne

anders skrev:
Tja, jag har också "kramat" Julle hemma hos honom, fast lite mer på mina premisser. När jag skulle gå så skulle det sägas adjö på Stockholmsvarianten dvs kindpussar. Det finner jag lite småfånigt, i synnerhet mellan två karlar, så jag har vidareutvecklat detta. Jag lyfter helt sonika personen i fråga med en arm rakt upp cirka trettio centimeter och så hänger vederbörande där som en vante. Detta har några fina fördelar. Gör man detta med en kvinna är det mycket enkelt att stjäla en riktigt schysst kram, gör man det med en stockholmare ser det ganska roligt ut för omkringstående (med andra ord, lite olika tekniker beroende på kön). ;D
Nu är ju Julle inte från Stockholm utan Lidingö.
Man vet det helt säkert när någon bor på en gata uppkallad efter en fisk...
 

Bubblaren

Medlem
SV: Richard Juhlin pratar champagne

Krug88 skrev:
Nu är ju Julle inte från Stockholm utan Lidingö.
Man vet det helt säkert när någon bor på en gata uppkallad efter en fisk...

Ha ha, så sant så.... Fast Julle bor inte på fisknamnsväg om jag minns rätt.
 

Keen

slan
SV: Richard Juhlin pratar champagne

Krug88 skrev:
Nu är ju Julle inte från Stockholm utan Lidingö.
Man vet det helt säkert när någon bor på en gata uppkallad efter en fisk...


Haha, i området på Lidingö där jag växte upp hade i princip alla gator fisknamn :D
 
SV: Richard Juhlin pratar champagne

anders skrev:
Tja, jag har också "kramat" Julle hemma hos honom, fast lite mer på mina premisser.
Jag har aldrig kramat "Julle" och har inga ambitioner att göra det heller. Men jag är väldigt tacksam att du delar med dig av dina erfarenheter, Anders ::) ::) ::)
 

anders

Medlem
SV: Richard Juhlin pratar champagne

shorepower skrev:
Men jag är väldigt tacksam att du delar med dig av dina erfarenheter, Anders ::) ::) ::)

Jo, jag tänkte ju att du kunde lära dig ett och annat... :D

Ett annat trick som jag kan lära dig är att så fort en kvinna gör det minsta lilla fel, misstag eller egentligen vad som helst som du kan vränga till att det var negativt för dig så ska du säga att du förlåter henne men att hon är skyldig dig ett glas champagne. Det är fan i mig förvånansvärt hur ofta man får det där glaset. Jag delade ut två sådana "böter" på gymmet idag. Vi får se hur det går. :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Richard Juhlin pratar champagne

anders skrev:
Jo, jag tänkte ju att du kunde lära dig ett och annat... :D

Ett annat trick som jag kan lära dig är att så fort en kvinna gör det minsta lilla fel, misstag eller egentligen vad som helst som du kan vränga till att det var negativt för dig så ska du säga att du förlåter henne men att hon är skyldig dig ett glas champagne. Det är fan i mig förvånansvärt hur ofta man får det där glaset. Jag delade ut två sådana "böter" på gymmet idag. Vi får se hur det går. :D

Din träning tycks vara mer barhäng än muskel- och kondisbyggande ::)
 

anders

Medlem
SV: Richard Juhlin pratar champagne

Bubblaren skrev:
Din träning tycks vara mer barhäng än muskel- och kondisbyggande ::)

Fan, genomskådad! :D Eller som jag säger på gymmet, först har man den fysiska uppbyggnaden, därefter måste man jobba på den mentala biten.
 
Trådskapare
Per Stade

Per Stade

Lege artis
SV: Richard Juhlin pratar champagne

Krug88 skrev:
Stenbitsvägen vad jag minns, det är väl en fisk...

Och en riktigt ful fisk


steinbit-1.jpg



Köpte en sån en gång. Rekommenderas inte.
Köttet är geléaktigt och smakar inget vidare.
Det är stenbitsrommen, som den fiskas för.
 

Keen

slan
SV: Richard Juhlin pratar champagne

Krug88 skrev:
Stenbitsvägen vad jag minns, det är väl en fisk...


I så fall har han flyttat då stenbitsvägen ligger i Sticklinge och Julle bor, iallafall när jag var där, borta vid Ekholmsnäs.
 

sunqan

Vinös
SV: Richard Juhlin pratar champagne

Keen skrev:
I så fall har han flyttat då stenbitsvägen ligger i Sticklinge och Julle bor, iallafall när jag var där, borta vid Ekholmsnäs.

ratsit håller med dig i alla fall :) (kan området heta killinge? jag är för dålig på lidingö)
 

Krug88

Medlem
SV: Richard Juhlin pratar champagne

Keen skrev:
I så fall har han flyttat då stenbitsvägen ligger i Sticklinge och Julle bor, iallafall när jag var där, borta vid Ekholmsnäs.
Det här var nog 10 år sen, men kul att ni är engagerade... ;D
 

anders

Medlem
SV: Richard Juhlin pratar champagne

Bubblaren skrev:
"Hänt på ön och i riskokaren"

Utan att ha sett programmet men förstått konceptet... skulle inte Krug88 vara en perfekt deltagare i Paradise Island? Med en rejäl sopsäck över sig naturligtvis då det mest är attityden i form av skvaller och uppmuntrande tillrop som han kan konkurrera med. ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Richard Juhlin pratar champagne

kayaker skrev:
Stenbit är en Sjuryggshanne. Honan, som lägger rom, kallas Kvabbso...

Kom på att jag inte tackat Kayaker för att han har rett ut ett stort mörker i mina kunskaper i fiskkunskap.

Det är alltså HONAN som lägger rom? ;D

Inte undra på att mina försök att skapa en livaktig stam av Trigonostigma heteromorpha-hannar genom ett intrikat genusspecifikt avelssystem har misslyckats så kapitalt!
 
Toppen