Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Rieslingtips 100-160 kr

Alpha

Medlem
  • Dr Bürklin-Wolf Wachenheimer Riesling Trocken 2014. Om du hittar 2012:an så kan du glatt köpa en pall. Den är makalöst bra för sitt pris.

Är denna fyllig nog för att göra jobbet till en rätt så kraftig kantarellsoppa tillredd på sherry? Eller finnes det bättre förslag? Någon?

Förekommer eventuella inlägg om alternativa drycker och meddelar att sherry inte är ett alternativ att servera och att jag helst skulle undvika det lite mer uppenbara valet av chardonnay bara för att. :D
 

chambertin

Medlem
Är denna fyllig nog för att göra jobbet till en rätt så kraftig kantarellsoppa tillredd på sherry? Eller finnes det bättre förslag? Någon?

Förekommer eventuella inlägg om alternativa drycker och meddelar att sherry inte är ett alternativ att servera och att jag helst skulle undvika det lite mer uppenbara valet av chardonnay bara för att. :D
Skulle kunna tänka mig att en vit rioja med lite ålder eller en fatat Rousanne skulle göra jobbet bra.
 

kayaker

Cyklist
Är denna fyllig nog för att göra jobbet till en rätt så kraftig kantarellsoppa tillredd på sherry? Eller finnes det bättre förslag? Någon?

Förekommer eventuella inlägg om alternativa drycker och meddelar att sherry inte är ett alternativ att servera och att jag helst skulle undvika det lite mer uppenbara valet av chardonnay bara för att. :D
Den skulle nog funka bra, men det vore nog bättre med lite restsötma. Annars så lär en liknande sherry som i maten funka klockrent. En Chardonnay från Jura lär gå bra och är ju lite annorlunda i stilen än mången annan Chardonnay.
 

Alpha

Medlem
Den skulle nog funka bra, men det vore nog bättre med lite restsötma.

Jag tänkte mig nog att det är bra att den är helt torr men är lite mer orolig för att den inte skall vara fyllig nog i övrigt så att den försvinner.

Skulle kunna tänka mig att en vit rioja med lite ålder eller en fatat Rousanne skulle göra jobbet bra.

Intressant men tror det kan vara lite fel sällskap för att de skall uppskatta det riktigt.
 

kayaker

Cyklist
Jag tänkte mig nog att det är bra att den är helt torr men är lite mer orolig för att den inte skall vara fyllig nog i övrigt så att den försvinner.
Det behöver du nog inte oroa dig för. Det är en bra Riesling med druvtypisk (=ganska rejäl) fruktighet.
 
Toppen