Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Riscasoli söker vininspiratör från Sverige

Mattias Schyberg

Administratör
Sitter på balkongen i den härliga försommarvärmen och surfar runt. Tittade till Livets Goda och fann denna artikel:
http://www.livetsgoda.se/artikel/artikel.asp?Meny=Sok&ArtikelId=6038#.U3ialKYazCQ

Det lär ju inte vara någon hemlighet att italienska viner säljer som smör i Sverige. Kan detta vara ytterligare ett försök att skräddarsy ett vin specifikt för den svenska marknaden och vilka blir då de goda råden, det borde vi väl veta vid detta laget?

  • Maximerat sockerinnehåll och torkningsgrad på druvorna.
  • Ett passande namn som är på gränsen till varumärkesintrång, något med koppling till Amarone, Ripasso, Passito, Apassimento och gärna några till, typ: "Barone Riscasoli il passo di amore"
  • Goto bullet point one
Det är kanske jag som borde söka jobbet. Mest troligt så har jag ju alla svaren. :ängel:
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Glömde du inte hög alkoholhalt, att det ska finnas en folkkär (men helst totalt vinokunnig) kändis på etiketten och att förpackningen ska ha ett praktiskt bärhandtag? ;)
 

ChristianB

DipWSET
Fantastiskt frestande att faktiskt göra ett försök i ansökningen, men jag undrar hur fria händer man får; om det ska vara ett "svenskt" vin så lär det ju knappast bli vad vi forumare drömmer om? Eller? :p
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Fantastiskt frestande att faktiskt göra ett försök i ansökningen, men jag undrar hur fria händer man får; om det ska vara ett "svenskt" vin så lär det ju knappast bli vad vi forumare drömmer om? Eller? :p
Klockrent för dig att söka, dock är jag osäker på om det blir en "blockbuster" på SB med tanke på din tanninbombs-merlot du talat om tidigare. Men kör på - det blir kanske ett vin för mig, vilket är avsevärt bättre. :)
 

ChristianB

DipWSET
Mjae, det vore inte förenligt med märkesneutraliteten, inte någonstans tyvärr. :p Men det är roligt att tänka på hur man skulle sätta ihop ett vin!
 
Toppen