Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Så mycket spenderar jag/vi på dryck per månad

matage

Medlem
Jag är lite förvånad själv över att se att min ambition att hålla igen lite på inköpen 2022 har funkat.
Näranog halverat min vinbudget för 2022 jämfört med de senaste två åren (som dock var lite over the top).

Jag har därmot lagt lite drygt mellanskillnaden på nya däck, bromsbyte och potentiellt onödiga verktyg..
 

Ocheba

Medlem
Jag märker att många av er använder er av cellartracker för att hålla koll på "källaren". Jag tog nyss tag i att gå igenom det jag har kvar och skrev ner det i ett excel dokument för tillfället. Är cellartracker det bästa alternativet eller finns det andra alternativ som är mer smidigt / kompetent?

För att svara på trådens fråga så ligger jag nog runt 35k i år, men har haft dålig koll, det som jag har kvar är av ett värde av 25k åtminstone.
 

Jos

Medlem
Jag märker att många av er använder er av cellartracker för att hålla koll på "källaren". Jag tog nyss tag i att gå igenom det jag har kvar och skrev ner det i ett excel dokument för tillfället. Är cellartracker det bästa alternativet eller finns det andra alternativ som är mer smidigt / kompetent?

För att svara på trådens fråga så ligger jag nog runt 35k i år, men har haft dålig koll, det som jag har kvar är av ett värde av 25k åtminstone.
Ja CT är kanon. Har du redan allt i ett excel kan de hjälpa dig att importera filen
 

JonasBo

Medlem
Screenshot_20230109-200705~2.png

Ignorance is bliss.
Men ser med detta att flaskpriset ökar men mängden minskar. Antagligen pga att det blev mkt champagne 2022.
 

Martinski

Medlem
Inte i närheten av vissa här. Max några tusen någon månad o vissa månader ingenting alls.

Beror mest på om det är någon champagne på websläpp eller TS som jag vill ha o som passar min budget. Samlar bara på årgångschampagne o den drycken är min hobby.

Hade jag haft högre inkomst hade jag nog köpt mer...

Enligt CT 730kr i månaden förra året o 16 flaskor köpta.
 
Last edited:
Toppen