Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

SAS - dags klippa banden med dem?

Mattias Schyberg

Administratör
BA har en lång och sörjig historia... Faktiskt så att det mesta av UK har en historia som andas allt annat än respekt och välvilja, men samtidigt finns det så mycket otroligt bra service och välvilja att få del av i det Förenade Kungadömet.

Tex försökte jag få ut ngt vettigt ur UK Tullen, men varenda samtal, oavsett öppettider eller ej, slutade med en barsk kvinnoröst som på deras telefonsvarare förklarade öppettiderna, att alla minsann var upptagna nu och att jag inte kunde få service. "Bye." Och samtalet bröts. Inte ens ett kösystem... Monopol får så fantastiska idéer om varför de finns till...

SB drar in skattekronor till Staten, så skall de göra. Men... Det är ju en svår balansgång.

Hymlandet kommer sig förmodligen ur två olika källor: Den ena utifrån någon slags kvasireligiös uppfattning om att alkohol är djävulens påfund och måste försäljas genom samtidig kastrering av kunderna. Den andra utifrån att man är rädd att moms- och skattekronor från andra alkoholförsäljande aktörer inte skulle ge Staten lika fina intäkter som en tjänst i egen regi. Världens Underligaste Monopol är ett rysligt missfoster och skall fördrivas.

Naturligtvis kommer det att självdö en vacker dag, sannolikt inom en inte alltför avlägsen framtid. Den dagen skall jag fira, oavsett var jag befinner mig på Jorden :finger:
Tänk att till och med en tråd om SAS kan landa i kritik mot SB och monopolet. :D Hur blir det med partiet Fina Vinare egentligen, jag menar, Piratpartiet finns ju, så varför inte FV?

Jag är dock norrmän så jag kan bara rösta kommunalt, men ett sånt här parti skulle nog få mig att få tummen ur och äntligen bli svensk :)
 

kayaker

Cyklist
Då vi nu hade hela kvällen på oss så passade vi på att besöka de som har hand om förlorat bagage med mera. Hör och häpna, väskan har legat där hela tiden och under tre veckors tid har ingen brytt sig eller vidarebefodrat min anmälan med signalament. :vägg:
Gissningsvis Menzies Aviation som sjabblat. Det kan förstås vara något annat bolag också - vet inte vilka BA anlitar - men jag har egna erfarenheter av att Menzies bara låtit grejorna stå, den gången på Kastrup.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Gissningsvis Menzies Aviation som sjabblat. Det kan förstås vara något annat bolag också - vet inte vilka BA anlitar - men jag har egna erfarenheter av att Menzies bara låtit grejorna stå, den gången på Kastrup.
Spelar ingen roll vem som har sjabblat, i mina papper så är det BfA som står som ansvariga, speciellt rörande deras urusla kundtjänst. ;)
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Tänk att till och med en tråd om SAS kan landa i kritik mot SB och monopolet. :D Hur blir det med partiet Fina Vinare egentligen, jag menar, Piratpartiet finns ju, så varför inte FV?

Jag är dock norrmän så jag kan bara rösta kommunalt, men ett sånt här parti skulle nog få mig att få tummen ur och äntligen bli svensk :)
Partiet borde nog kanske heta:
Vinistiskt Initiativ, V! eller VI!

Och sträva mot... Ähum, kanske en egen tråd blir bättre :rolleyes:
Startar den nu!
 

Jos

Medlem
Flög med SAS häromdagen i GO. Planet, 737, kändes sprillans, servicen var på topp och jag blev tom bjuden(!?) på 2 Wasa Sandwich jag beställde. Har svårt att komma på vad som skulle kunnat gjorts bättre. Möjligen om de rullat ut en röd matta när vi klev av ;)
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Flög med SAS häromdagen i GO. Planet, 737, kändes sprillans, servicen var på topp och jag blev tom bjuden(!?) på 2 Wasa Sandwich jag beställde. Har svårt att komma på vad som skulle kunnat gjorts bättre. Möjligen om de rullat ut en röd matta när vi klev av ;)
...eller bytt ut Wasa Sandwich mot en riktig macka med riktiga ingredienser?
Sedan vore det ju onekligen trevligt att flyga t Japan i en ny kärra, men det dröjer till 2017 innan den rutten MIN RUTT är uppgraderad. Inte ens Air China har det sämre ombord...
 
Toppen