Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 16 november 2018

Kommer mer in mer ornellaia i början av nästa vecka enligt systemet

Jag hade lagt denna på bevakning, men ingen notifiering har jag fått trots att det visade sig vara påfyllt vid en slumpkontroll jag utförde:
upload_2018-11-21_10-9-56.png

Tur att jag tog denna titt och kunde beställa! 6 flaskor kvar nu...
 

LarsW

Medlem
Bevakningsfunktionen är ju ett skämt när det gäller åtråvärda viner.
För Cristalen fick jag ett mail över ett dygn efter att de relanserat den... med meddelandet att Cristal nu var slut och min bevakning makulerades...:vägg:

Funkar bra då för viner som inte tar slut på sekunder/minuter/timmar.

Tur att jag tog denna titt och kunde beställa! 6 flaskor kvar nu...
Tack för tipset, knep nog de sista två.:)
 

DVI

Medlem
Nä, men det där gick ju inget vidare... Vad bra med alla tips men jag läste det först nu. Missat alla tillfällen. Finns en flaska i Limhamn men den är nog "spoken for". Jag satte också upp mig på bevakning på bolaget men har ännu inte fått något mail. Kanske hamnat på deras shitlist...?
 
M

Mouton

Ser att dom lyckats kränga iväg otroliga 26 flarror av
Château Léoville Barton 2005 för det otroliga priset 2195:- På restaurang Tranan kan man beställa samma vin, samma årgång för 1650:- Snacka om att importören lagt ett julklapps pris. Tror jag går till Tranan och dricker det, maten blir ju i jämförelse rätt billig.
 
Last edited by a moderator:

Håkan

Medlem
Ser att dom lyckats kränga iväg otroliga 26 flarror av
Château Léoville Barton 2005 för det otroliga priset 2195:- På restaurang Tranan kan man beställa samma vin, samma årgång för 1650:- Snacka om att importören lagt ett julklapps pris. Tror jag går till Tranan och dricker det, maten blir ju i jämförelse rätt billig.
Kul att Tranan tar 1650 :-, det är drygt dubbla primörpriset.
 
Så är det nog. Jag har nu läst igenom de texter jag har om Chartogne-Taillet och det sägs allmänt att han är en av de mest intressanta att följa i Champagne. Om vinerna från 2010 sägs bara gott, ett år som beskrivs som svagt jämförelsevis.
Jag tänker bilda mig själv en uppfattning om vinerna genom att beställa några 2010 och 2013.
Tack för att du tog upp det, bra tips!

Såg att det har druckits Chartogne -Taillet 2008 som rapporterats här av bla @Anders Landström 2014.
(Vet ej hur man länkar till de inläggen här)

Efter statusuppdatering från @Daniel A om Selosse Initial så blev jag inspirerad att läsa den här tråden och noterade citatet ovan. Rekommenderar verkligen att prova C-T om ni inte gjort det. Länk till mitt inlägg nedan

https://www.finewines.se/threads/chartogne-taillet.2634/
 
Last edited:
Toppen