Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 16 november 2018

Silex

Medlem
Köpte mycket motvilligt en flaska Selosse Initial. Gillar inte alls prisutvecklingen... En flaska Taylor's Vintage Port 2016 blev det också. Såg nånstans att den fick 100p av James Suckling, så om man dör innan man kan dricka den om 30år så kan ju släkten alltid sälja den till en amerikan.
 

DVI

Medlem
Mitt i ett möte när klockan slog 10:00. Inte bra. Ornellaia försvann rätt snabbt. Jag lyckades få med den i beställningen tillsammans med några Kollmitz GV ca kl 10:02 men sedan, när jag checkade beställningar så fanns ingen Ornellaia. Märkligt. Denna var del av mitt supertoskana-projekt, men ibland får man tänka om. Någon som vet om leverantör kommer skicka ut fler?

Hustrun var snäll och rusade till PK efter att Les Granits evaporerat från web-sadot innan jag ens hunnit logga in.

Ska blir roligt höra era åsikter om Brundlmayer Pinot. Den missade jag.
 

Skrutt

Medlem
Är det någon som vet vart Jaboulets 2016 Thalabert tog vägen? Det fanns med på provningslistan men försvann sedan.
 
Last edited:
Ja det blev tomt i plånboken efter detta släpp, bara börja leta tomburkar inför 7e dec :)

2 Ornellaia, 1 Quinta do Noval, 1 Barolo Campé och en Chapoutier Barbe Rac.
 

Skrutt

Medlem

Attachments

  • 6CA09C0A-5B5F-4CDA-BE2C-CCB9EEFD0D11.png
    6CA09C0A-5B5F-4CDA-BE2C-CCB9EEFD0D11.png
    123,6 KB · Visningar: 258

KimHartman

Medlem
Mitt i ett möte när klockan slog 10:00. Inte bra. Ornellaia försvann rätt snabbt. Jag lyckades få med den i beställningen tillsammans med några Kollmitz GV ca kl 10:02 men sedan, när jag checkade beställningar så fanns ingen Ornellaia. Märkligt. Denna var del av mitt supertoskana-projekt, men ibland får man tänka om. Någon som vet om leverantör kommer skicka ut fler?

Hustrun var snäll och rusade till PK efter att Les Granits evaporerat från web-sadot innan jag ens hunnit logga in.

Ska blir roligt höra era åsikter om Brundlmayer Pinot. Den missade jag.

Beställa under pågående möte är en färdighet som tar lång tid att bemästra till fullo.
 
Toppen