Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 17 augusti 2018

Trådskapare
Omar Khayyam

Omar Khayyam

Medlem
Blandlåda här...
1 Sandhi PN
2 Wurzberger silvaner
3 Lambert nebilolo
3 lambert Chardonay
2 Prado Enea
1 Montée de Tonnerre
atta boi! jag hade alla dessa i korgen men till slut blev det lambert chard, montée de tonnerre, Cerasuolo (från förra släppet) samt Ch le Puy Emilien. och sen en flaska Smockshop Band Ephemereal Spring Hood River Pinot Noir för en second opinion. Fanns typ tjugo viner till som jag tog upp och la tillbaka men detta blev en bra mix tror jag.
 

J.Lidman

Medlem
Fick mail om austri, att den kunde beställas idag kl 13.00 och när jag gick in för att göra det 13.26, då var de 0 i webblagret. :(
 

J.Lidman

Medlem
upload_2018-8-24_16-22-14.png


Happ...
 

HerrDruva

Medlem
Som jag förstod det så skickades allt ut till butiker. Där de tog slut ganska snabbt.
Jag fick ringa runt som en galning men till slut fann jag en butik som hade en flaska kvar att skicka till mitt lokala bolag. Flera av de butiker jag var i kontakt med hade lådvis med Austri som redan blivit "paxade" och på g för transport. Det brukar ju bara vara de mer speciella vinerna som går så här varmt.
Det drar mig till frågan, är den så här pass åtråvärd?
 
Trådskapare
Omar Khayyam

Omar Khayyam

Medlem
Som jag förstod det så skickades allt ut till butiker. Där de tog slut ganska snabbt.
Jag fick ringa runt som en galning men till slut fann jag en butik som hade en flaska kvar att skicka till mitt lokala bolag. Flera av de butiker jag var i kontakt med hade lådvis med Austri som redan blivit "paxade" och på g för transport. Det brukar ju bara vara de mer speciella vinerna som går så här varmt.
Det drar mig till frågan, är den så här pass åtråvärd?
bra vin men det enkla svaret på din fråga är nej
 

jrick

Medlem
Håller med. Helt klart gott men det finns mängder av viner även i samma prisklass som är minst lika bra.
Misstänker att det här, i egenskap av moget vin för billig peng, lyftes fram i många publikationer som en höjdpunkt i släppet och att köphysterin är resultatet.
 
M

Mouton

Har den i några andra årgångar, helt klart ett intressant vin i dessa. Finns fortfarande ett 10 tal att hugga om runt om i landet. Om man är sugen.
 

Nyllet

Medlem
Noterade att det fortfarande ska finnas 10 flaskor Austri i Köping som alltså bör kunna beställas till andra butiker, @J.Lidman @Nyllet @Tomas Lindblom och vilka det nu var som ville ha.

Jag kom dock över 4 flaskor när den frisläpptes så jag är nöjd, men stort tack för informationen! Drack förövrigt första flaskan i helgen. Väldigt roligt att testa moget vin för en amatör som mig.
 
Toppen