Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 17 maj 2019

Adamanko

Medlem
Spontanköp av Ch d'Ampuis. Det är ju attan vad svårt det är att hålla på slantarna.

Planerade köp var 3 Ferrer Bobet och en Nerobaronj.
 

vinosofi

Medlem
Borde komma påfyllning av Altare. Det var väl drygt 180 flaskor i weblagret, knappst så att 420 flaskor har gått ut till butiker.
 

Nyllet

Medlem
Borde komma påfyllning av Altare. Det var väl drygt 180 flaskor i weblagret, knappst så att 420 flaskor har gått ut till butiker.

Jag chattade med SB gällande Altare och tjommen hävdade att alla flaskor har gått ut. Blev ledsen tills hon avslöjade sin okunskap genom att skriva att små parti-släppen har så små batcher att det aldrig fylls på efter första släpp. Man kan ju inte annat än älska monopolistisk kundservice!

Någon annan som har lyckats få ett datum?
 

IsKr

Medlem
Det blev en flaska av lite olika. 2x CndP och 3x Sicilien. Får se nästa vecka om jag lyckas få tag i Elio Altare också.
 

Essle

Medlem
Följande på webben i morse:
Chateau Larrivet Haut-Brion
Ojai Riesling Kick On Ranch
Chateau Tronquoy Lalande
Il Frappato Arianna Occhipinti
By Farr Chardonnay
By Farr Sangreal Pinot Noir (Bonus)

Sedan blev det förbi Gårda på eftermiddagen och plocka upp några flaskor Altare Langhe Nebbiolo som fanns kvar. Faktum är att i princip allt från släppet fanns kvar under eftermiddagen så det är på webben hetsen är numera och i butik man kan handla i lugn och ro
 

Vingubben

Medlem
869A3914-0A6E-4A49-86DE-892923DDF897.jpeg

Lite för källaren i lite för de närmsta dagarna:)
 

DVI

Medlem
Hej,
Såg att DDC 16 kommer in imorgon igen. (Om SB info stämmer)
Är det någon som prövat detta vin? Är vinet värt sitt pris? Likt många andra BDX är ju prisnivån åt det högre hållet, som många redan påpekat.
 

Skrutt

Medlem
Hej,
Såg att DDC 16 kommer in imorgon igen. (Om SB info stämmer)
Är det någon som prövat detta vin? Är vinet värt sitt pris? Likt många andra BDX är ju prisnivån åt det högre hållet, som många redan påpekat.
Jag har inte provat men det är ju jäkligt kul att snoka efter omdömen och när scorerna ligger i stort sett konsekvent på 95 eller högre tycker jag man kan pytsa ut. Det finns tydliga sammanställningar på tex KLWines som pekar i den riktningen men inte minst så har denna DDC även fått höga användaromdömen på Wine-Searcher (de gula stjärnorna) och de brukar vara rätt kräsna.
 
Toppen