Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 2 december 2016

Keen

slan
Inte lugn iofs, men med visst hopp om framtiden och att man kanske får nån flaska. Om än inte alla.

Min strategi för BS-beställningar, i ökande grad av desperation, brukar vara

1. Beställ till valfri butik
2. Beställ till större butik
3. Beställ till butik med känt leveransschema
4. Beställ till alla butiker jag kan för att maximera chansen

Haha!
Visst är det kul med monopol? :vägg:
 

magnum

Epernay, Frankrike
Har det släpps rolig whisky också eller är alka dessa där för PP? 192 flaskor hade PK-butiken fått, GBG och Malmö 24 vardera. Lär säkert dyka upp flera allt eftersom. Dessutom tror jag att importören har fler i lager än vad SB valt att köpa in.
Tror det är mycket tveksamt att det kommer fler!!
 

rs14

Medlem
Tror det är mycket tveksamt att det kommer fler!!

Den är så pass hårt allokerad alltså? Trist som f-n. Får väl köpa några 07 och 09 istället och dricka de närmsta åren. En klen tröst är ju att de är någon hundralapp billigare.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Den är så pass hårt allokerad alltså? Trist som f-n. Får väl köpa några 07 och 09 istället och dricka de närmsta åren. En klen tröst är ju att de är någon hundralapp billigare.
Det görs 8-11,000 flaskor per årgång så att Sverige fått 500+ får väl ses som en rätt stor tilldelning! Hoppas du får tag på en iaf, 2008an är ruggigt bra!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Låter som ett skämt. När jag var på plats så var personalen ute på lagret och letade efter mer men kom tillbaka med beskedet att det var slut. Helt plötsligt vill jag sälla mig till gnällkören över SB.
Somliga straffar vingudarna direkt! (För att man mobbar oss småstadbor)
 

Segol

Medlem
Jag försökte boka på webben men bommade så jag la ett par timmars arbetstid på att åka in till stan och plocka på mig flaskor i PK-huset.
Även om jag hör till dom som fick tag på PP så är jag måttligt imponerad av SBs upplägg
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Jag var inne på lokala sb i Karlstad. Fanns varken pp eller Vincent. Personalen pillade sen lite med en dator och sa sen att em flaska av varje skulle komma om ett par dagar. Jag är ytterst tveksam till att jag kommer få några flaskor.
 

Belmont

Medlem
Jag var inne på lokala sb i Karlstad. Fanns varken pp eller Vincent. Personalen pillade sen lite med en dator och sa sen att em flaska av varje skulle komma om ett par dagar. Jag är ytterst tveksam till att jag kommer få några flaskor.
Jag la både en order i webben och ringde in kl 10.00 till Systembolaget på Drottninggatan i Karlstad och hon sa att det såg ut som att hon fick tag på 3 PP åt mig :D
 

Ekdahl

Medlem
Jag var inne på lokala sb i Karlstad. Fanns varken pp eller Vincent. Personalen pillade sen lite med en dator och sa sen att em flaska av varje skulle komma om ett par dagar. Jag är ytterst tveksam till att jag kommer få några flaskor.
Precis så gjorde jag för ett tag sedan då jag inte hann plocka upp flaskor i butiken och webbsaldot var 0. Så butikerna har alltid möjlighet att beställa från andra butiker om jag förstått det rätt.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag la både en order i webben och ringde in kl 10.00 till Systembolaget på Drottninggatan i Karlstad och hon sa att det såg ut som att hon fick tag på 3 PP åt mig :D
Det där är ju ytterst märkligt då reglerna säger(?) att det är sju dagars karens som gäller för transfer mellan systembolag.
Även jag har lyckats med de tricket någon gång medans jag vi andra tillfällen blivit nekad med hänvisning till detta..?
Kanske vår upplysare i djungeln @ChristianB förklara något om hur det ligger till?
 
Toppen