Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 2 november 2018

Magikern

Medlem
Någon som kommer att korka upp fullmogen Weinert i helgen?
Jag nöjde mig med att beställa Malbecen av den enkla anledningen att jag inte vet hur bra vinerna är.
 

Skrutt

Medlem
Lite krig om Clos d'Oliven på Hansa. Men jag fick med mig mina tre. Men många fick tydligen gå hem besvikna.
Beställde blott en sådan emedan jag inte har en aning om hur de smakar. Straffet för det kan bli att nästa museala släpp är av en sämre årgång.
 

Pnilsson76

Medlem
Blev 1 x Gran Clos och 1 x Caprili från webben. Är sugen på en Clos dÓliven men försvinner/försvann i rasande takt från Hansa, Malmö:(
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jättesynd, men visst finns det pensionärer bosatta i Stockholm på forumet. ;)
Av ren nyfikenhet: vilka tänker du på? Såvitt jag kan minnas är ingen av de finewines-08or jag träffat under åren mer än 50-någonting. Sedan har jag ju för all del inte träffat alla forumaktiva som bor här i huvudstaden, och de jag träffat kanske ser yngre ut än de är genom att vara marinerade i vin. :rolleyes:
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Har haft så fullt upp med att köpa champagne att jag helt glömt bort att bunkra BBB från 2013 (Barolo, Brunello, Barbaresco)
-Fick således bli en låda Caprili som starten på bot och bättring.
 

Magikern

Medlem
Av ren nyfikenhet: vilka tänker du på? Såvitt jag kan minnas är ingen av de finewines-08or jag träffat under åren mer än 50-någonting. Sedan har jag ju för all del inte träffat alla forumaktiva som bor här i huvudstaden, och de jag träffat kanske ser yngre ut än de är genom att vara marinerade i vin. :rolleyes:

Kanske mest för att jag har släktingar och kolleger som nyligen gått i pension som jag tänker i de banorna. ;)
 

Swedy

Medlem
Eftersom jag var upptagen med småbarn så glömde jag bort hela släppet, men av ren nyfikenhet började jag kolla efter Rennina Pieve di SantaRestituta. Jag hittar den ingenstans? Har dom varit snabba och redan hunnit tagit bort den från hemsidan eller togs den bort innan släppet?! o_O
 
Toppen