Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 4 oktober 2019

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
var det bara jag som zoomade in på Grossets mindre kända vin - Gaia? kanske 80-talsdesignen på etiketten (https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/gaia-9584201) avhöll några nyfikna från ett annars snyggt och elegant vin för pengen (ungefär som chablis från firmorna Barat: https://www.sommselect.com/?product=domaine-barat-chablis och Savary: https://www.kermitlynch.com/our-wines/savary/) ? @Swedish @thunberg @gece @vintomas m fl

slank (men fin-fruktig) Aussie bordeaux blend under 400 kr som funkar i källaren likaväl som i karaffen.
kan inte bli alltför fel tänker jag?!

Gick under min radar trots att jag tyckte att det var skitbra på provningen. Men tack vare dig ligger det 3 flaskor i Moset redo för att hämtas.
 
Lies, deception!

Stod att de hade 4 veraton på pkhuset, men icke. Kompenserade med en storebror.

Skynda till Fältöversten :)
upload_2019-10-9_14-59-44.png
 

Sebran

Medlem
Fick igår prova några viner från senaste småpartisläpp, bl.a. Spinetta Langhe nebbiolo och Boca. Måste säga att Spinettan var lite av en besvikelse, men Bocan var otroligt trevlig. Vilket vin!
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Lies, deception!

Stod att de hade 4 veraton på pkhuset, men icke. Kompenserade med en storebror.
Såg också det och var där igår. Kompenserade med tre storebröder:rolleyes:
Bara förra året gick det lätt att få tag i dessa viner ganska långt efter släppet. Vad har hänt? Finewineseffekten?
 
Last edited:

Niclas

Medlem
Pratade med kundtjänst i eftermiddags och trycket efter Veraton är stort. Dock kommer det in fler efter hand och förhoppningsvis till fler butiker än tre.
 

Håkan

Medlem
Såg också det och var där igår. Kompenserade med tre storebröder:rolleyes:
Bara förra året gick det lätt att få tag i dessa viner ganska långt efter släppet. Vad har hänt? Finewineseffekten?
Liknar Graillotslagsmålen som var för några år sen. De rann dock ut i sanden efter några år.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Såg också det och var där igår. Kompenserade med tre storebröder:rolleyes:
Bara förra året gick det lätt att få tag i dessa viner ganska långt efter släppet. Vad har hänt? Finewineseffekten?
Fick sista flaskan från PK-huset i första vändan. Testade den direkt: ingen tvekan om att den motsvarar/överträffar hypen. Mina 90-92p är i klar underkant. Orkar inte vänta utan beställde en låda från Gourmet Hunters.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Fick sista flaskan från PK-huset i första vändan. Testade den direkt: ingen tvekan om att den motsvarar/överträffar hypen. Mina 90-92p är i klar underkant. Orkar inte vänta utan beställde en låda från Gourmet Hunters.
Jag tog en omväg över Fältöversten på vägen hem igår och fick min låda :)
 
Fick sista flaskan från PK-huset i första vändan. Testade den direkt: ingen tvekan om att den motsvarar/överträffar hypen. Mina 90-92p är i klar underkant. Orkar inte vänta utan beställde en låda från Gourmet Hunters.

Det var tack vare Finewines för tre år sedan som jag fick nys om Veraton. De två tidigare årgångarna har varit riktigt bra och det är kul med ett vin i den prisklassen som har mycket av allt och där lager av smak kommer i omgångar. När man tror att man har smakat vinet så händer det helt plötsligt något nytt i munhålan :). För mig är det ett fantastiskt vin i genren och till ett riktigt bra pris.

Jag föredrar Veraton framför storebrodern, även om den inte är dum heller!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Skickade brorsan till PK-huset då det stod 10 Veraton kvar i lagersaldot vid 17.30. Men ICKE.. Tack SB för den otroligt smidiga och korrekta hemsidan ni bedriver...
 
Skickade brorsan till PK-huset då det stod 10 Veraton kvar i lagersaldot vid 17.30. Men ICKE.. Tack SB för den otroligt smidiga och korrekta hemsidan ni bedriver...

Ja, deras sida är riktigt seg... va där redan vid ca16:30 fanns inte ens då, bara två "bröder"

Läste lite om Domaine d'Aupilhac som @Swedish nämnde tidigare och det kändes som ett spännande vin för min del så en sån flaska fick det bli som precis öppnades :p
 
Toppen